מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 23°c
חיפה 19°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 34°c
אשדוד 23°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 23°c
חיפה 19°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 34°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

זכריה הי"ד נפל ברצועה: "'הותר לפרסום: נהרג לוחם שריון' - מה הקשר?"

זכריה פסח הבר הי"ד הותיר אחריו את אשתו ושלושה ילדים קטנים | הלווייתו תתקיים היום בשעה 18:00 בהר הרצל | אימו: "הייתה לו אהבה אין סופית והוא אבא מדהים לשלושה ילדים"

זכריה הי"ד נפל ברצועה: "'הותר לפרסום: נהרג לוחם שריון' - מה הקשר?"
זכריה פסח הבר הי"ד צילום: דובר צה"ל

הבוקר (רביעי) הותר לפרסום כי זכריה פסח הבר הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה. זכריה הי"ד הותיר אחריו את רעייתו טליה הבר ושלושה ילדים, הצעיר שבהם בן כשנה. מרים הבר, אימו של זכריה כתבה: "בלב שבור לרסיסים אני מודיעה שבני הבכור זכריה נהרג היום במילואים ברצועת עזה".

עוד ספדה כי "אחד מחבריו כתב עליו מילים נכונות. אנחנו רואים את הכותרת 'הותר לפרסום: נהרג לוחם שריון' - מה הקשר? אם היינו צריכים לבחור היינו כותבים: נהרג בעלה של טליה, אבא לשלושה ילדים קטנים. היה אדם חייכן עם שמחת חיים, עם תשוקה אמיתית ללימודים וחכמה אינסופית.

כל אחד שנופל בימים האלו הוא עולם ומלואו אבל לגבי זכריה אפשר להגיד את זה כל כך בקלות: הוא היה תלמיד חכם שלמד בישיבה באלון שבות וגם קיבל מלגות הצטיינות ולמד תואר ראשון ושני בחקלאות באוניברסיטה העברית כי זה מה שהוא אהב. עכשיו, הוא היה באמצע דוקטורט בתחום באוניברסיטת תל אביב והספיק לפרסם מאמר בשמו. הייתה לו אהבה אין סופית והוא אבא מדהים לשלושה ילדים".

אמנון, חברו, כתב: "שוב אנו מאבדים ממיטב בנינו במלחמה הזאת. הוא השישי מבין בוגריה ותלמידיה של ישיבת הר עציון שנפלו במערכה זו. זכריה היה צדיק, אוהב תורה ואוהב אדם, בעל לב זהב, שמח ומחייך תמיד, מוכשר ורציני בכל מעשיו.

לאחר שנים בישיבה, הוא הגשים את חלומו לעסוק בחקלאות. אישיותו החביבה והצנועה הייתה כל כך רחוקה מעולם של מלחמה וקרבות, אך במסירות נפש הוא עזב את משפחתו, את אשתו טליה ואת ילדיו הקטנים, ויצא למלחמת הגנת העם והארץ, ובה נפל. גדול הכאב מנשוא״.

בישיבת הר עציון בה, למד ספדו לו: "בית ישיבת הר עציון מתאבל מרה ושרוי בצער עמוק, על נפילתו של בוגרנו היקר והאהוב, רס"ר (מיל') זכריה פסח הבר (מחזור מב) הי"ד, בנם של אהרון ומרים, בעלה של טליה זהבה פרידמן הבר אביהם של שדהאל אלישבע, יוסף ירחם-שבט ונחליאל צבי, אחיו של בוגרנו נתנאל, בקרב ברצועת עזה".

דודו, צ'אק דוידסון, כתב: "אחיין אהוב. אדם מתוק. נעים הליכות. חייכן גדול. ברמה האישית, תמיד חייך כשראה אותי וחימם לי את הלב. נפל בעזה. בלתי נתפס. אין באמת מילים. הלב נשבר לאלף רסיסים".

הלווייתו תתקיים היום בשעה 18:00 בהר הרצל. המשפחה תשב ברחוב ולטר אבלס 9, בניין ב', דירה 52, ירושלים.

יהי זכרו ברוך

בחדרי חרדים

 צבע אדום