מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 25°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 25°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

100 ימים למלחמה: חמאס פרסם סרטון אות חיים משלושה חטופים

אחרי ירי הנ"ט שבוצע לעבר כפר יובל והוביל למותם של גבר ואמו - צה"ל ביצע גלי תקיפה נגד חיזבאללה, חלקם בעומק לבנון | דיווח: סוכלה מזימת חמאס לפגוע בהילולת הבאבא סאלי | שר הביטחון: "החלטנו שאנחנו מכריעים את חמאס, לא עוצרים עד שמפרקים את הארגון" | מתעדכן

100 ימים למלחמה: חמאס פרסם סרטון אות חיים משלושה חטופים
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מאה ימים למתקפת הפתע שהובילה לפרוץ המלחמה, צה"ל חושף הערב (ראשון) את נתוני הלחימה בדרום ובצפון: כ-30,000 מטרות שהותקפו בזירה הדרומית, זאת לעומת כ-750 מטרות שהותקפו בזירה הצפונית. כ-9,000 שיגורים מרצועת עזה חדרו לישראל, מלבנון חדרו כ-2,000. הערב: צה"ל השלים שני גלי תקיפות בשטח לבנון - הותקפו תשתיות טרור ומפקדות מבצעיות, חלקן בעומד המדינה.

שר הביטחון יואב גלנט שקיים הערכת מצב באוגדת איו"ש אמר היום כי "החלטנו שאנחנו מכריעים את חמאס, אנחנו לא עוצרים עד שמפרקים את הארגון הזה מיכולותיו בכל רחבי עזה. הכרזנו מלחמה על חמאס מעכשיו ועד עולם, ביו"ש, בלבנון, בכל מקום שצריך".

עדכונים שוטפים:

21:27 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עובידה טוען: "קיבלנו הערב מסרים מההתנגדות באזור - שלפיהם תרחיב את הפעולות שלה בימים הקרובים עם הימשכות התוקפנות בעזה".

21:11 - דובר צה"ל: לוחמי צה"ל מיחידה 636 שביצעו פעילות יזומה במרחב חטיבת בנימין, ניטרלו לפני זמן קצר שני מחבלים שהשליכו מטען לעבר בסיס צבאי סמוך לעיר רמאללה, אין נפגעים לכוחותינו.

20:55 - אחרי חיסול סאלח עארורי, חלק מבכירי חמאס בלבנון עזבו את המדינה לסוריה ולטורקיה מחשש שיחוסלו. כך דווח ב'כאן 11'.

20:38 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי מגיב לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה: "נסראללה מדבר על ישראל, אבל הוא לא מדבר על לבנון. הוא מודאג מצפון ישראל. אוקי, 'מה עם דרום לבנון? היא נשכחה, ​​ואיפה תושביה?' אכפת לו ממה שהפרשנים הישראלים אומרים, שוכח לחלוטין, או אפילו מתעלם, שאין לו לגיטימציה בלבנון למעשיו ושאנשיו - כלומר, לבנון לא רוצה מלחמה. הוא יודע היטב שבסוף המלחמה, הוא יגיד: אם הייתי יודע"

20:32 - דובר צה"ל דניאל הגרי: "לא נאפשר פגיעה באזרחים ונגבה מחיר מחיזבאללה לאורך זמן. אנחנו מפעילים את מלוא המאמצים להשבת החטופים, לכל דקה משמעות קריטית. הפעולה בחאן יונס חייבת להיות מדויקת, אין פה קסמים - צריך זמן ונחישות".

20:20 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרתו על הריגת האם ובנה בכפר יובל מטיל נ"ט של חזבאללה: "המחיר לכך ייגבה לא רק הערב אלא גם בהמשך. אנחנו נימדד במעשים. נחושים לפעול לשינוי המצב הביטחוני בצפון".

20:08 - בשבוע האחרון: 1,038 משאיות סיוע נכנסו לרצועה. ובמרכז הרצועה ובדרומה פועלות 12 מאפיות המייצרות למעלה מ2 מיליון פיתות ביום. כך דווח ב'ישראל היום'.

20:05 - דובר צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו שני גלי תקיפות בשטח לבנון בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור ומפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, חיל האוויר תקף משעות הצהריים תשתיות ונכסים נוספים של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

 

19:30 - דיווח: סוכלה מזימת חמאס לפגוע בעולים להילולת הבאבא סאלי

19:25 - 9,000 מחבלים חוסלו בעזה, כ-30,000 מטרות הותקפו | נתוני המלחמה

19:16 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעצרת למען החטופים בכיכר החטופים: "את יחיא סינוואר אנחנו יכולים להרוג גם בפברואר. אנחנו נהרוג אותו, במוקדם או במאוחר. את החטופים צריך להחזיר הביתה עכשיו".

19:10 - אחרי הירי הקטלני לכפר יובל: צה"ל מבצע תקיפות בעומק לבנון.

18:30 - ‏דיווחים בתימן על תקיפה אמריקנית באזור הר ג'דע במחוז אל-חודיידה במערב המדינה.

18:10 - שר הביטחון גלנט: "החמאס מנסה לקשור בין עזה ליו"ש ולהצית את השטח. רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי, לא פחות מזה".

17:50 - צה"ל: ברק אילון, שנהרג מפגיעת הנ״ט בכפר יובל, הוכר כחלל צה״ל - בשל היותו חבר כיתת כוננות (לוחם הגנת היישוב) בכפר יובל.

16:50 - אזעקות באשדוד וביבנה.

 

16:05 - נסראללה: "אנחנו מוכנים למלחמה ואנחנו לא מפחדים ממנה, נילחם בלי תקרות ובלי גבולות".

16:00 - גבר ואמו נהרגו מירי נ"ט לכפר יובל באצבע הגליל

15:45 - נסראללה בנאום: "ישראל לא הצליחה לחסל את ההתנגדות, אפילו לא את ממשל חמאס. כל האזורים שפונו מצפון הרצועה מנוהלים כיום בידי ממשל חמאס. האויב לא הצליח לעצור את הרקטות, אפילו מצפון עזה".

עוד מדברי נסראללה: "מחצית מהעם הישראלי סובל מטראומה נפשית וזקוק לטיפול פסיכולוגי, המשק נמצא במצב של שיתוק, בנוסף לחקלאות ולתיירות. מה שקורה בים האדום היווה מכה קשה לכלכלה של ישראל שתדמיתה נחשף בעולם, בבית הדין בהאג".

עוד מנסראללה: "אם הדרך הנוכחית תימשך בחזיתות עזה, הגדה, לבנון, תימן ועיראק, ממשלת האויב תקבל את תנאי ההתנגדות".

14:45 - צבע אדום בעוטף עזה.

14:15 - הותר לפרסום: בן 40 נהרג כתוצאה מירי הנ"ט של חיזבאללה לכפר יובל שבאצבע הגליל.

14:10 - לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור, מפקדה מבצעית ומטרה צבאית אחת של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

14:00 - ארגון חיזבאללה נטל אחריות על 6 תקיפות נגד ישראל בגבול לבנון, ביניהם פגיעת הנ"ט בכפר יובל.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום