מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 25°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 25°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סוכלה מזימת חמאס לפגוע בעולים להילולת הבאבא סאלי

חמאס פרס יותר מ-40 משגרי רקטות שכוונו לעבר העיר נתיבות, לאותם משגרים הוצמד טיימר לשעה מסוימת שבה אמור היה השיגור לצאת לפועל. אולם לוחמי צה"ל הגיעו אל אותם משגרים לפני כן והשמידו אותם. בכך ניצלו אלפי מתפללים ממוות ומפציעה

סוכלה מזימת חמאס לפגוע בעולים להילולת הבאבא סאלי
תפילה בקבר הבאבא סאלי זי"ע צילום: פלאש 90

לאורך היום כולו מאז אמש עולים רבבות עמך בית ישראל לציונו של סידנא באבא סאלי זי"ע במלאות ארבעים שנה להסתלקותו לשמי רום בד' שבט.

באתר 'מאקו' מדווח העיתונאי שי לוי כי חמאס שידע על ההילולא ההמונית המתוכננת, התכוון לפגוע באלפי הבאים להשתטח ולשם כך כיוון לפחות 40 משגרי רקטות, אלא שבחסדי שמים מזימתם סוכלה בידי לוחמי חטיבת הצנחנים במילואים 646 'שועלי מרום' שהגיעו לאותם משגרים והשמידו אותם מבעוד מועד. 

משגרי רקטות שאותרו בעזה. אילוסטרציה. (צילום: דובר צה"ל)

מפקד החטיבה אל"מ אלעד שושן אמר ל- mako: "השמדנו את המשגרים לפני שהם מימשו את תכניתם", והוסיף, "50 אחוז מסד"כ חמאס יצא מכשירות והשמדנו תשתית מנהור שעבדו עליה למעלה מעשור".

"הם פרסו עשרות משגרים שקבעו שעה עם טיימר כדי לשגר ממש בזמן ההילולה של הבאבא סאלי. ביצענו לשם פשיטה, סיכלנו את המטח והשמדנו את המשגרים", ציין שושן.

יצוין כי אמש, מוצ"ש, נפלה רקטה בשטח פתוח בסמוך מאוד לעיר נתיבות. אולם לפי המדיניות לא הופעלה התרעה בעיר. המקרה התרחש כאשר במתחם הציון נוכחים אלפי מתפללים. 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום