מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 27°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 27°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התעמולה של נסראללה: ישראל לא השיגה דבר

חסן נסראללה מנהיג חיזבאללה נאם היום על המלחמה ולגלג על ישראל. "מה השיגה ישראל ב-100 ימי מלחמה? רק הרג". לדבריו ישראל לא הצליחה להשיג אפילו מראית עין של ניצחון

התעמולה של נסראללה: ישראל לא השיגה דבר
כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בצל המשך הלחימה בצפון, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ערך היום (ראשון) נאום לעיני תומכיו. "אחרי מאה יום ישראל לא הצליחה להשיג את היעדים המוצהרים והלא מוצהרים שלה במלחמה", אמר בפתח דבריו. 

נסראללה סיפר כי בחיזבאללה נוהגים שלא לשלוח לקו הקדמי לוחמים שהם בנים יחידים במשפחה שלהם ומותירים אותם בקווים האחוריים. אלא אם שני ההורים מעוניינים בכך ונותנים לארגון אישור לכך. לדבריו, הוא קיבל לא מעט בקשות מהורים לשלוח את בנם היחיד לחזית הקדמית מתחילת הלחימה הנוכחית בגבול לבנון.

נסראללה הודה שמחוסל ויסאם טוויל היה אחד מהמפקדים המרכזיים בחזית דרום לבנון מאז תחילת הלחימה.

לדבריו, ארצות הברית שמנסה להראות שהיא דואגת ללבנון, צריכה לחשוש לכלי השרת שלה, ישראל, ולבסיסים שלה שם. לדבריו, חזית לבנון נועדה כדי לסייע לעזה ולעמוד לצדה - המטרה שלה הוא לעצור את המלחמה בעזה. כשהיא תופסק, כל דבר בעתו (לגבי הנושאים הקשורים ללבנון)

נסראללה אמר כי כל האיומים על כך שיביאו לחזית הלבנונית "חטיבות מובסות" מעזה לא עושים להם רושם: "ברוכים הבאים". נסראללה אמר כי חיזבאללה לא חושש ממלחמה וערוך לה ומי שצריך לחשוש הוא ישראל נסראללה הוסיף בנאומו: "אחרי מאה יום ישראל לא הצליחה להשיג את היעדים המוצהרים והלא מוצהרים שלה במלחמה".

נסראללה הוסיף: "ישראל לא הצליחה להרוס את ההתנגדות, אפילו לא את ממשלת חמאס. כל האזורים שפונו בצפון רצועת עזה מנוהלים כיום על ידי ממשלת חמאס. האויב לא הצליח לעצור את הרקטות, אפילו מהשטחים צפונית לעזה. הישראלים אומרים שאחרי 100 ימים ישראל שקועה בכישלון, ויש המשתמשים בביטוי 'בור עמוק' שממנו מנהיגיה לא יודעים איך לצאת. מה היא השיגה ב-100 ימים מלבד הרג? זה לא הצליח להשיג אפילו מראית עין של ניצחון" אמר נסראללה.

"עזה נכנסה ליום ה-100 של ההתנגדות והאיתנות שלה, איתנות אגדית חסרת תקדים שלא נראתה עד כה בהיסטוריה", התרברב. "ההתנגדות של עזה ממשיכה להילחם באויב בתחכום ובגבורה. החזית התקשורתית שלהם מילאה תפקיד מכריע בחשיפת הישגיהם לעולם, במיוחד כשהאויב ממשיך בצנזורה התקשורתית הקפדנית שלו".

מנהיג חיזבאללה גם ערך את ההשוואה בין סכסוכים ישראלים בעבר, שבהם צה"ל הצליח להביס כמה צבאות של מדינות ערב תוך ימים ספורים.

"כאשר היכולות של ישראל היו פחות מתקדמות באופן דרמטי ממה שהן היום, הם הצליחו להביס מספר צבאות ערביים תוך שישה ימים", אמר נסראללה. "בעוד שהיום, במשך מאה ימים, הם לא הצליחו להביס את עזה".

נסראללה התייחס גם למתיחות המתמשכת בים האדום, שם פתחו ארה"ב, בריטניה ובעלות בריתה בתקיפות אוויריות ברחבי תימן על תשתיות חות'יות. החות'ים תקפו ספינות שהיו לכיוון ישראל דרך הים האדום. הוא גם הזכיר את המשפט בהאג.

"האמריקנים לקחו על עצמם את התפקיד של ניסיון להכניע את חברי ציר ההתנגדות שתמכו בעזה, תוך ניסיון לאיים ולהטיל עליהם אימה כדי להפסיק את תמיכתם", הודיע ​​נסראללה. "ניסו את זה בתימן, עיראק ולבנון, ללא הצלחה. האירועים בים האדום חשפו לעולם את האמת".

לסיכום הנאום כותב רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי בכאן 11: "נאום נטול כותרות משמעותיות של נסראללה, בעיקר חזרה וחידוד של מסרים מנאומים קודמים. מה שבלט בנאום הזה הוא העיסוק בדעת הקהל הישראלית וההיתלות בה והאמירה שאם המצב בחזיתות השונות יימשך כפי שהוא, זה יוביל את ישראל לכניעה ולהפסקת המלחמה".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום