השר עמיחי שיקלי הודיע כי יצביע בממשלה נגד התקציב

השר עמיחי שיקלי הודיע כי יצביע בממשלה נגד התקציב המובא מאחר והוא "מתעלם לחלוטין מקהילות ישראל בתפוצות והעלייה באנטישמיות". מגעים מול השר בן גביר שמאיים להתנגד לתקציב בעקבות קיצוץ בתקציב המשטרה

אביחי חבר | פוליטי 14.1.2024 | 15:17

עמיחי שיקלי | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

השר עמיחי שיקלי (הליכוד) הודיע בצהריים (ראשון) כי הוא יתנגד בהצבעה על תקציב המדינה בממשלה מאחר והוא "מתעלם לחלוטין מקהילות ישראל בתפוצות והעלייה באנטישמיות בעקבות המלחמה".

הממשלה מתכנסת בשעה זו לדיון על התקציב שצפוי להיות ארוך ולאחר מכן מסתמן כי תתקיים הצבעה. גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי יצביע נגד התקציב, בעקבות קיצוץ בתקציב המשטרה, אנשי ראה"מ מנהלים מולו מגעים במטרה להגיע להסכמות.

"בשבעה באוקטובר הוכרזה מלחמה לא רק כנגד מדינת ישראל, אלא כנגד העם היהודי כולו. מלחמת חרבות ברזל הובילה לזינוק חד של מאות אחוזים בשיח האנטישמי ובתקריות אנטישמיות בכל רחבי העולם. יתרה מכך, בתחום המאבק בדה-לגיטימציה, האויב נלחם בנו בקמפוסים ובטריבונאלים בינלאומיים עם צבא של ארגונים בהשקעות של מיליארדים.

לשם המחשה, לא יד נעלמה הובילה את שלושת ראשות אוניברסיטאות היוקרה האמריקאיות לגמגם למול השאלה ״האם קריאה לרצח עם כלפי היהודים מהווה הפרה של כללי מוסדותיהן״, אלא יד קטארית, שבהשקעות אדירות הובילה להטיה שיטתית של המוסדות הנ״ל כנגדנו - וקטאר לא לבדה".

עוד מסר השר שיקלי: "בחודשים האחרונים הפגינו יהודי העולם ערבות הדדית חסרת תקדים במאות עצרות תמיכה ובהשקעה של מיליארדים בחיזוק כוחותינו בחזית, בעורף וביישובי העוטף. אחריותנו לבני עמנו לצד הכרת הטוב מחייבת אותנו להבטיח שמדינת העם היהודי תקצה משאבים להבטחת ביטחונם של קהילות ישראל בתפוצות, בטחונם הפיזי ובטחונם התרבותי-רוחני. בעת הזו, בה יש צימאון אדיר לחיזוק הזהות היהודית והציונית בקרב יהודי העולם, תהיה זו החמצה היסטורית שלא לחזק את המגמות הנ״ל.

התקציב הנוכחי כפי שהוגש היום מתעלם לחלוטין מקהילות ישראל בתפוצות, מהעלייה החדה באנטישמיות, מהמערכה נגד הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל ומההזדמנות שהמשבר הנוכחי מייצר למול יהודי העולם, ולכן לא אוכל לתמוך בו. על מדינת ישראל להתעלות לייעודה כמדינת העם היהודי - זו לא רק זכותנו, זו חובתנו, סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום