מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 25°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 25°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לוחם צה"ל נפל ברצועת עזה | הרמטכ"ל: "פועלים בכל האמצעים להשיב חטופים"

מחבלים רבים נהרגו במהלך הלחימה מול כוחות צה"ל בעזה - שנמשכה בעוצמה גם במהלך השבת | אחרי שיגורים לשטח ישראל: חיל האוויר תקף תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה | הותר לפרסום: לוחם צה"ל נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה, שלושה נפצעו באורח קשה | כל העדכונים

לוחם צה"ל נפל ברצועת עזה | הרמטכ"ל: "פועלים בכל האמצעים להשיב חטופים"
תקיפות צה"ל בעזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כוחות צה"ל המשיכו במהלך השבת להילחם ברצועה, בעיקר באזור חאן יונס. חיל האוויר ביצע שורה של תקיפות והפלסטינים דיווחו על הרוגים רבים. אחרי שזוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ, שנפלו בשטח פתוח, אחר הצהריים השלימו מטוסי קרב של חיל האוויר תקיפה בשטח לבנון, במסגרתה הושמדו מספר תשתיות טרור בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה אשר מוקמו במרחבים מיס אל ג'בל וכפר ירין. במהלך היום הותקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון.

עדכונים שוטפים: 

00:00 - אתמול סנטקום דיווח כי שני מלחים נעדרים לאחר שביצעו פעולה צבאית סמוך לחופי סומליה. הערב מתברר: מדובר בלוחמי יחידת העילית "אריות הים". (אסף רוזנצוייג)

23:45 - מדינות ערב שבעבר נלחמו בחות'ים חוששות להסתבך עימם ולכן לא תומכות פומבית במהלך הצבאי של המערב. גורם מאיחוד האמירויות ל-רועי קייס על התקיפות של ארה"ב: "מעט מדי ויתכן שאפילו מאוחר מדי – הפתרון הוא ללחוץ על איראן".

23:00 - שר הביטחון גלנט הצטרף כעת לדיון קבינט המלחמה

22:13 - ברקע המתיחות מול ראש הממשלה: שר הביטחון גלנט נטש את דיון קבינט המלחמה לאחר שראש המטה שלו לא הורשה להיכנס לדיון.

22:00 - הניו יורק טיימס: 90% מהמטרות החות'יות שהותקפו ניזוקו או נהרסו כליל. החות'ים עדיין מחזיקים ב 75% יכולת לשגר טילים ומל"טים

21:30 - הצעת המחליטים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להארכת כהונת מפכ״ל המשטרה בחצי שנה, ולמינוי ניצב קובי יעקובי לתפקיד ממלא ממקום נציב שירות בתי הסוהר, תעלה בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

21:10 - דובר צה"ל: כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר נפל אתמול (ו׳) במהלך פעילות במרחב הימי שבשטח הארץ בעקבות תקלה טכנית. האירוע מתוחקר, אין חשש לדלף מידע.

לאחר מעקב של כוחות זרוע הים וחיל האוויר אחר הכלי, אותר חלק ממנו בחוף הים בעיר תל אביב וזוכה על ידי כוחות הביטחון. אין חשש לאירוע ביטחוני.

21:00 - לאחר חסימת כביש איילון הערב, במטה משפחות החטופים מבהירים: למפגינים שחוסמים את איילון - אין קשר לעצרת.

20:50 - עצרת משפחות החטופים: עשרות מפגינים חוסמים את איילון דרום

20:45 - ביממה הקרובה תושלם העברת התרופות לחטופים. קטאר, שתספק לחטופים את התרופות, התחייבה להעביר לישראל הוכחות לכך שהן אכן הגיעו לחטופים שזקוקים להן.

19:45 - נתניהו: "אנחנו ממשיכים במלחמה עד לניצחון המוחלט, אף אחד לא יעצור אותנו". "ההתנפלות הצבועה של האג - שפל מוסרי בתולדות האומות". "אמרתי לבלינקן שיצאנו למלחמה הזאת אחרי שהמפלצות האלה שחטו בנו, אנחנו לא עוצרים ולא מפסיקים". "לא נחזיר את תושבי צפון הרצועה כי יש שם לחימה". על התבטאויות פוליטיקאים בישראל: "שמעתם מה האמריקאים אמרו אחרי מגדלי התאומים? מה שקובע זה המדיניות של הממשלה ולא האמירות". "סגירת ציר פילדלפי הוא משהו הכרחי כדי לסיים את המלחמה, יש כמה אפשרויות איך לסגור אותה, עוד לא החלטנו"

19:30 - פקודות מהנהלת הארגון, רכש רחפנים ושימוש בגורמי פשיעה - כך קידמו בכירי ארגון הטרור חמאס פיגועים כנגד חפים מפשע ברחבי העולם. לדיווח המלא>>

19:20 - חיסול ממוקד של מחבלים באמצעות רחפן: היחידה הרב-מימדית מתמרנת בפעם הראשונה מאז הקמתה | צפו בתיעוד

19:10 - הרמטכ"ל: "אישרנו היום תוכניות לפיקוד הדרום להמשך הלחימה ולהגברת הלחץ הצבאי על החמאס. לחץ שיביא לפירוק החמאס ולהחזרת החטופים. הלחץ הזה, ורק הוא – הצליח להביא עד כה להשבתם של חטופות וחטופים רבים. אנחנו פועלים בכל האמצעים, ברובם חשאיים, על מנת להשיב את החטופים וכך נוסיף לעשות עד שנחזיר את כולם. המשימה הזו טרם הושלמה. אני יודע שלכל דקה יש משמעות קריטית ואנחנו לא אדישים לכך. הזמן דוחק להשבת החטופים ואנחנו לא שוכחים לרגע ולא זונחים את המטרה הנעלה הזאת.

18:45 - החות'ים בצפון תימן עם סרטון חדש: מתרגלים השתלטות על "התנחלות ישראלית", לקיחת בני ערובה בשבי ושריפת המקום.

צפו:

 

18:30 - מתקפה נוספת על החות'ים: על פי דיווח בסקיי ניוז בשפה ערבית, בסיס ימי בשליטת החות'ים בעיר הנמל אל חודיידה במערב המדינה הותקף, בתגובה לטיל ששוגר ממנו

18:15 - קבינט המלחמה יתכנס הערב בקריה בת"א

18:05 - הותר לפרסום: רס״ר (מיל׳) דן ווידנבאום, בן 24, מרעננה, לוחם בגדוד 5037, חטיבת 'יפתח' (11), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

דן ווידנבאום הי"ד

כמו כן, קצין במילואים מגדוד 7155, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55) נפצע אתמול (ו') באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים מעוצבת ׳שועלי המרום׳ (646) וקצין מגדוד ההנדסה 605, עוצבת ׳ברק׳ (188) נפצעו שלשום (ה') באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה.

17:50 - ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב ב-19:30 מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום