מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 27°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 27°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

איבד את אשתו בפיגוע, התנדב חודשים בכיתת הכוננות

בנימין הורגן, ששכל את אשתו בפיגוע טרור רצחני ביער ריחן, התנדב לכיתת הכוננות בטל מנשה במשך 3 חודשים והשבוע הוענקה לו דרגת רב סרן על ידי מח"ט מנשה איוב כיוף - ולבקשתו גם ע"י ראש מועצת שומרון יוסי דגן. הורגן אמר: "נמשיך להתנדב ולתרום את חלקנו עד לניצחון"

איבד את אשתו בפיגוע, התנדב חודשים בכיתת הכוננות
הורגן מקבל את הדרגה ממח"ט מנשה וראש מועצת שומרון צילום: רועי חדי

אירוע מרגש בחטמ"ר מנשה. בנימין הורגן ששכל את אשתו אסתר בפיגוע רצחני לפני כשלוש שנים, ואחרי שהתחתן בשנית - גם את חתנה של אשתו, מאיר תמרי הי"ד, בפיגוע ירי, החליט להתנדב על אף גילו ועל אף שהוא נפגע טרור, ליחידת ההגמ"ר של כיתת הכוננות ביישוב טל מנשה בו הוא מתגורר וב-3 החודשים האחרונים הוא משרת כלוחם בצפון השומרון.

בשבוע האחרון הוענקה לו דרגת רב סרן. את הדרגות העניק לו מח"ט מנשה אל"מ איוב כיוף. בדרך כלל מעניק את הדרגות לצד המפקד הבכיר קצין נוסף או בן משפחה. לבקשתו של בנימין הורגן מח"ט מנשה העניק לו את הדרגה יחד ע"י ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. הטקס התקיים בבסיס מפקדת חטיבת מנשה, בנוכחות חיילים, בני משפחה וחברים.

עם פרוץ המלחמה היה צורך להגדיל ולרענן את שורות כיתת הכוננות היישובית לאור גיוסם של רבים מחבריה להילחם ביחידות האורגניות שלהם, ורבים התנדבו לחזרו לשרת במילואים אחרי שכבר שוחררו מזמן מפאת גילם, גם הורגן ביניהם.

בנימין הורגן אמר במעמד הטקס: "הדרגה מסמלת בעיקר את הכרת התודה של הצבא למשרתי המילואים הוותיקים שבחרו לחזור ולהתנדב למאמץ המלחמה, ובפרט לחיילי ההגמ"ר העושים ימים כלילות להגנת הישובים ומאפשרים בכך פעולות התקפיות נרחבות לטיהור ריכוזי המחבלים במרחב החטיבה, בעיקר בנפות ג'נין וטול כרם. הוכח שהתיישבות חזקה מונעת טרור, מרתיעה ומהווה קו הגנה ראשון על ריכוזי האוכלוסיה במישור החוף והעמקים. אני מודה למח"ט על הדרגה ועל האפשרות לקחת חלק פעיל במאמץ המלחמה למרות שהייתי כבר שנים בפטור משירות. נמשיך להתנדב ולתרום את חלקנו עד לניצחון על אויבינו, מיגור הטרור, החזרת החטופים וחידוש ההתיישבות בכל רחבי יהודה ושומרון וחבל עזה, ובפרט חיזוק אחיזתנו בצפון השומרון".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "בנימין הוא אח וחבר יקר. מופת להתיישבות בשומרון ולכל עם ישראל. אין מתאים ממנו לקבל העלאה בדרגה. הוא דוגמה ומופת לעמידה ללא חת. גם לאחר משברים אדירים, הוא ממשיך לשרת את עם ישראל ולתרום לביטחון ולבניין השומרון. כולנו מחבקים אותו ואת משפחתו האהובה. ובעיקר: אוהבים אות מאוד וגאים בו מאוד".

בנימין הורגן שירת בסדיר ומילואים כקצין תותחנים ולאחר מכן כקצין מבצעים בהגמ"ר מנשה. הוא בחר להתנדב ולחזור לשרות, הפעם כלוחם מן המניין, לשמירה על הבית, המשפחה והקהילה. אחרי כשלושה חודשי שירות מילואים רצופים, מח"ט מנשה אל"מ איוב כלוף העניק לו יחד עם עוד קצין את דרגות הרב סרן החדשות, ולבקשתו של בנימין, ראש מועצת שומרון יוסי דגן העניק לו את הדרגות יחד עם המח"ט. בטקס המרגש הוענקו גם לעוד קצינים המשרתים בגדודי המילואים של החטיבה הדרגות החדשות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום