מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 20°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 20°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

למרות ההתנגדות: צבא מצרים בפעילות בטחונית בציר פילדלפי

פעולות אלה מתקיימות בצל לחץ ישראל באמצעות האמריקנים | זאת למרות הידווחים לפני מספר ימים כי מצרים דחתה הצעה של ישראל לפיקוח ישראלי על אזור החיץ בגבול עזה 

למרות ההתנגדות: צבא מצרים בפעילות בטחונית בציר פילדלפי
חיילים בגבול מצרים צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח כי צבא מצרים החל לבצע פעולות ביטחוניות חדשות בגבול רצועת עזה-מצרים, כולל גיחות של מטוסים לאזור, בתיאום עם הצד הישראלי כדי לוודא שלא מתקיימת פעילות צבאית בציר פילדלפי, כך דווח הבוקר (שישי) ב'כאן 11'.

לפי המקור, הפעולות האלה מתקיימות בצל לחץ ישראל על מצרים באמצעות האמריקנים, במטרה לכפות הסכם ביטחוני חדש בנוגע לציר פילדלפי, שיביא לשליטה ישראלית שם, דבר שבקהיר מתנגדים אליו. עוד דווח כי מצרים הגיעה להבנות עם ארגוני הטרור בעזה בנוגע לצורך לשמור את ציר פילדלפי נקי מפעילות של ארגוני הטרור, כדי למנוע ניסיונות ישראלים להגיע למקום.

לפני מספר ימים דווח כי מצרים דחתה הצעה של ישראל להגברת הפיקוח הישראלי על אזור החיץ בגבול מצרים-עזה ומתעדפת מאמצים לתיווך על הפסקת אש לפני הסדרים על אחרי המלחמה, כך אמרו שלושה מקורות ביטחוניים מצריים לרויטרס.

מצרים חולקת גבול של 13 ק"מ עם עזה, הוא הגבול היחיד שלא נשלט ישירות על ידי ישראל. יחד עם קטאר, מצרים גם מילאה תפקיד מוביל בשיחות להפסקת אש עם עזה ולהביא הסכם חדש עם חמאס לשחרור החטופים הישראלים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום