סקר: רוב תומכי הקואליציה רוצים לשוב לגוש קטיף

מהסקר עולה תמונה ברורה כי רוב מוחלט של תומכי המפלגות שמרכיבות את הקואליציה היו שמחים לראות שוב מתיישבים ביישובי הגוש, שפונו לפי כ-18 שנה

ראובן כספי | פוליטי 11.1.2024 | 18:54

פינוי גוש קטיף | צילום: פלאש 90

סקר מעניין של מכון 'דיירקט פולס', הוצג היום (חמישי) בכנס של מועצת יש"ע ותנועת הריבונות ומראה נתונים על תמיכה גורפת מצד מפלגות הקואליציה לחזרה לגוש קטיף. בקרב מצביעי הציונות הדתית ועוצמה יהודית ישנם 86% שסוברים כי יש מקום לאפשר חזרת מתיישבים לגוש קטיף. בקרב בוחרי מפלגת ש"ס - 83% ובקרב בוחרי מפלגת הליכוד ישנם 63% התומכים בחזרה לגוש.

אמש, אמר נתניהו בהודעה שפרסם בשפה האנגלית כי "ישראל לא מתכוונת לכבוש את עזה או לעקור את התושבים העזתים", זאת לאחר הצהרות שפרסמו מספר חברי קואליציה בעד הגירת העזתים החוצה מהרצועה.

רק לאחרונה השר סמוטריץ' אמר באשר לשאלת 'היום שאחרי' כי "צריך לחשוב מחוץ לקופסה, אחרת, והפתרון הנכון הוא עידוד הגירה מרצון של תושבי עזה למדינות שיסכימו לקלוט את הפליטים, כפי שקלטו מיליוני פליטים מסוריה ומאזורי מלחמה אחרים, זה צריך להיות דינם של תושבי עזה. הממשלה צריכה לפעול באופן אקטיבי כדי לקדם את הפתרון הזה. נצטרך לגייס את הקהילה לבינלאומית לכך. עזה לא תחזור להיות חממה של 2 מיליון איש שגדלים לטרור. עזה לא תחזור למקום הזה, נקודה.

לצד עידוד ההגירה ישראל תשלוט באופן קבוע בשטח של רצועת עזה כדי להבטיח ביטחון באמצעות נוכחות קבועה על הקרקע של כוחות צה"ל, ובהקמת התיישבות יהודית שבסופו של דבר היא העוגן של הביטחון, ככה זה היום ביהודה ושומרון, ככה זה היה לפני הגירוש וההתנתקות הנוראית וכך יהיה בעז"ה גם בהמשך. אציג את התוכניות שלי בקבינט, ואני מקווה שאחרי ה-7 באוקטובר אנשים יהיו פתוחים לחשיבה אחרת וחדשה לטובת מדינת ישראל".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום