בג"ץ מחק את העתירה להוצאת נתניהו לנבצרות

בג"ץ מחק עתירה שקראה להוצאת ראש הממשלה נתניהו לנבצרות, בנימוק שהנסיבות השתנו, והוא לא מקדם כעת את הרפורמה. את העתירה הגישו חברי קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" - ובראשם הרמטכ"ל לשעבר חלוץ

שלו שינברג | פוליטי 11.1.2024 | 13:14

נתניהו בבית משפט | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בג"ץ החליט היום למחוק את העתירה שהגיש הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ בבקשה להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות, זאת בשל מה שתפס כהפרת הסדר ניגוד העניינים שחל עליו בזמן קידום הרפורמה.

לטענת השופטים, יש למחוק את העתירה בשל כך שהנסיבות השתנו ומאז תחילת המלחמה הופסק קידום הרפורמה - ובהכרח הטענה להפרה מתמשכת של הסדר ניגוד העניינים כבר לא רלוונטית.

השופטים כתבו: "מאז יום 7.10.2023 מצויה ישראל במלחמה, ולעובדה זו השפעות ניכרות גם על ההליך שלפנינו. בכלל זאת, בעת הזו, לא מקודמים הליכי החקיקה שניצבו במוקד טענות העותרים".

נזכיר כי בחודש מאי הגישו 39 חברי קבוצה בשם "מבצר הדמוקרטיה", ובראשם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, עתירה לבג"ץ, בה מובאת הדרישה להורות כי נתניהו לא יכול להמשיך ולכהן בתפקיד ראש ממשלה.

העתירה מתבססת על קביעת היועצת המשפטית לממשלה, שהודיעה לבג"ץ כי ראש הממשלה נתניהו הפר את האיסורים וההגבלות שמוטלים עליו בשל מצב ניגוד העניינים בו הוא שרוי. בעתירה עצמה מצוינת העובדה שנתניהו הצהיר במפורש ובפומבי, במסגרת הודעתו לבג"ץ, כי בכוונתו להמשיך ולפעול תוך הפרת האיסורים שחלים לגביו.

עו"ד דפנה הולץ לכנר, העותרת, אמרה אז כי "מהחלטת בית המשפט ניכר כי אמירתה של היועמ"שית כי סוגיית ניגוד העניינים של ראש הממשלה מטופלת כנדרש אינה מספקת, וכי קיים ספק עובדתי בעניין. אנו שבעי רצון מהחלטה זו ובטוחים כי לאור ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו מצוי נתניהו, כנאשם בעבירות חמורות, בית המשפט ידון בנושא כשירותו בכובד ראש."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום