הנגיד במכתב אזהרה: "גידול בתקציב הביטחון עלול לפגוע בצמיחת המשק"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, פרסם מכתב בו הוא מחווה את דעתו באשר לתקציב השנה הבאה שעליו עומלים במשרד האוצר בימים אלו

ראובן כספי | כלכלי 10.1.2024 | 23:28

פרופ' אמיר ירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במכתב ששיגר נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון, באשר לתקציב המיועד לשנה הבאה שאמור להיות מאושר בממשלה בימים הקרובים, הוא כותב כי "גידול מתמיד ומשמעותי בתקציב הביטחון מכאן ואילך, עלול לפגוע בצמיחת המשק ולהוביל להתבדרות של יחס החוב לתוצר על פני שנים קדימה שתשפיע לרעה על האופן שבו נתפסת האיתנות של המשק הישראלי. יש להחליט כבר כעת באופן מחייב ושקוף ציבורית על התאמות תקציביות שכוללות צעדים של ממש להקטנת הוצאות ו/או להגדלת הכנסות בתקציב 2024 ו-2025 וליישם חלק מהותי באופן מיידי".

אמש (שלישי) דווח כי בסיום הדיון המקצועי שכינס ראש הממשלה כהכנה לתקציב המיועד, נתניהו לא אישר את שני הצעדים המרכזיים שהציג האוצר, בין היתר העלאת המע״מ ב-1% וביטול נקודות הזיכוי ממס להורים עובדים וביקש לבחון בעצמו את הנתונים לפני קבלת החלטה סופית. באשר לזה כותב הנגיד כי "לאור היריעה הקצרה בצד ההוצאות בתקציב, ללא נקיטת צעדים להגדלה פרמננטית של ההכנסות, דוגמת העלאת מע"מ או ביטול נקודות זיכוי להורים עם ילדים עד גיל 3, או צעדים אחרים שצפויים להניב הכנסות בהיקף דומה, איני רואה כיצד ניתן לבצע את ההתאמות האמורות לעיל".

יוזכר כי נגיד בנק ישראל לא הוזמן לפגישה המקצועית שכונסה עם האוצר, על תקציב המדינה. מי שכן זומן לדיון המכריע הוא מקורבו של ראש הממשלה, פרופ׳ אבי שמחון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום