מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 20°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 20°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש העירייה במכתב לראה"מ: "חלקו נשקים לתלמידי התיכונים"

ראש עיריית קריית גת יצא במכתב בו דרש "לבנות באופן מיידי תוכנית הכשרה מעשית לכלל תלמידי התיכונים בארץ לשימוש בנשק קצר וארוך, כחלק מההערכות האזרחית לשמירה על הבית"

ראש העירייה במכתב לראה"מ: "חלקו נשקים לתלמידי התיכונים"
חלוקת נשק צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

אבירם דהרי, ראש עיריית קרית גת שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר החינוך יואב קיש, בו הוא כותב כי הוא דורש "לבנות באופן מיידי תוכנית הכשרה מעשית - כחלק מהפקת הלקחים של 7 באוקטובר וההיערכות האזרחית לשמירה על הבית". בשל כך הוא דורש להכשיר את תלמידי התיכונים לשימוש בנשק קצר וארוך, זאת כחלק מההיערכות האזרחית לשמירה על הבית".

עוד הוא כותב כי "קריית גת מבקשת להיות החלוצה ביישום הכשרה בסיסית זו, אודה לכם אם תידרשו מיד לנושא - ויפה שעה אחת קודם". המכתב הפומבי עורר סערה לאחר שבתקופה האחרונה רבו התהיות אודות מהימנות הבדיקות שבוצעו למי שהגיש בקשה לקבלת רשיון נשק.

בחודש שעבר התייחס המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גיל לימון, לאישורים המזורזים שניתנו ע"י המשרד למי שהגיש רשיון לנשק לאחר אירועי ה7.10. בדיון בוועדה לביטחון לאומי בכנסת הוא אמר כי "המשרד לביטחון לאומי ניסה לספק דרכים יצירתיות למתן רישיונות לכלי ירייה, חלק מהדרכים האלה התבררו בדיעבד כלא-חוקיות ועכשיו אנחנו נדרשים לשאלה מה המשמעות של רישיונות שניתנו שלא כחוק", אמר. 

בחדרי חרדים

 צבע אדום