מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ועדת העבודה והרווחה בדיון על הטבות למשרתי המילואים

ועדת העבודה והרווחה קיימה דיון על הטבות למשרתי המילואים ובני משפחותיהם. יו"ר הועדה ח"כ אייכלר: "דרשנו משר האוצר והמנכ"ל להוסיף 200 תקנים לאגף השיקום עבור החיילים שחוזרים מהקרבות". באוצר הבטיחו שדרישת יו"ר הוועדה תכלל בדיוני תקציב 2024 השבוע

ועדת העבודה והרווחה בדיון על הטבות למשרתי המילואים
ישראל אייכלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת העבודה והרווחה קיימה היום (שני) דיון בנושא הטבות משרתי מערך המילואים ובני משפחותיהם. בפתח הדיון התייחס יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר לאישור תכנית המענים למשרתי המילואים ובני משפחותיהם בעלות של כ-9 מיליארד ש"ח.

לדבריו: "התכנית הזאת היא החלטה חשובה והיא תוצר בין היתר של מגוון נושאים שעלו ונידונו כאן בוועדה ב-3 החודשים האחרונים. אני רוצה לברך את שר האוצר, את מנכ"ל המשרד ואת ממשלת ישראל על שיתוף הפעולה, המאמץ והנכונות להגיע לפתרונות ולקדם אותם. בנוסף, בימים הקרובים עתיד להיחתם הסכם בין המעסיקים לאוצר באשר לשיפוי ההפרשות הסוציאליות. אני קורא לצדדים להאיץ את ההליכים ולתת מענה לסוגייה בהקדם האפשרי".

עוד עידכן ח"כ אייכלר את יושבי הוועדה כי הוא מקיים בימים אלה דיונים עם משרד האוצר בדרישה להקצאת 200 תקנים נוספים לאגף השיקום במשרד הביטחון: "ההנחה היא שאחרי המלחמה יהיו פניות רבות  לאגף וצריך שיהיה מי שיקבל ויטפל בכל אחד מהאנשים האלה שלחמו ולוחמים למען מדינת ישראל".

במהלך הדיון פירטו נציגי משרד הביטחון והאוצר את סעיפי התכנית והמענים הניתנים במסגרת התכנית למשרתי המילואים ולבני משפחותיהם. בין היתר התייחסו לתגמולים מיוחדים למשרתים במשך תקופה ארוכה ולהרחבת קרן הסיוע למשרתים בעוד כ-200 מיליון ש"ח, שיוקצו בין היתר לטובת משרתים עצמאיים ולשיפוי הפגיעה בהכנסתם.

בנוסף ציינו כי במסגרת התכנית יינתנו בין היתר מענקים למשרתים שהם הורים לילדים מתחת לגיל 14 ולמשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים, מענק חד פעמי לכלכלת בית על סך 2,500 ש"ח למי ששירתו על 45 ימים, מימון לייעוץ משפחתי בעלות של עד 1,500 שח למי ששירת מעל 30 ימים, מענק של 4,500 ש"ח וסיוע למשך חודשיים לנשים שהאריכו חופשת לידה בשל שירות מילואים של בן הזוג ועוד. עוד צוין כי במסגרת המו"מ מול המעסיקים בנושא שיפוי התנאים הסוציאליים, ביקשו נציגי הממשלה להאריך את ההגנה מפיטורים על עובדים משרתי מילואים ל-90 יום מרגע חזרתם.

בחדרי חרדים

 

art

 צבע אדום