עו"ד דרשוביץ מביע הסכמה לייצג את ישראל בהאג

עו"ר אלן דרשוביץ מביע נכונות לייצג את ישראל בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג. "אם הייתי צעיר הייתי מגיע לעשות מילואים, והיום, בגילי אתרום בדרכים שלי", אמר

אביחי חבר | מדיני 4.1.2024 | 08:14

המשפטן היהודי אלן דרשוביץ | צילום: מתוך פייסבוק

עורך דין אלן דרשוביץ רמז במהלך שיחה עם כאן חדשות, על הכוונה שלו לייצג את ישראל בתביעה בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג: "אני לא יכול להגיב על שיחות פרטיות שקיימתי עם בכירים, אבל אם הייתי צעיר הייתי מגיע לעשות מילואים, והיום, בגילי אתרום בדרכים שלי, בבית המשפט או מחוצה לו". כך פורסם בכאן רשת ב.

במהלך השיחה עם העורך דין האמריקני-יהודי, דרשוביץ נשאל על הסיכויים של ישראל בתביעה, שדרום אפריקה הגישה נגדה לפני כשבוע, בטענה לרצח עם. "אני מקווה שההצהרות של פוליטיקאים, שמופיעות בכתב התביעה, יפסקו כלא רלוונטיות לפעולות שישראל נקטה במהלך המלחמה, שלכאורה נוגדות את החוק הבין לאומי", אמר.

דרשוביץ הוסיף: "אם תוכח צדקתה של טענת הפלסטינים, והיא שנהרגו יותר מ-20 אלף פלסטינים מהפצצות צה"ל, ובנוסף תוכח צדקתה של טענת ישראל, והיא שכ-7,000 מחבלים ואנשי טרור חוסלו, אז היחס יהיה בערך שניים לאחד. יחס כזה בין חפים מפשע לבין כאלו שאינם, הוא טוב בהרבה מהיחס שקיים בהרוגים של קונפליקטים אחרים מסביב לעולם".

בתחילת השבוע דווח כי בישראל דנים באפשרות ישראל לצרף שופט מטעמה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שידון בתביעה שהגישה דרום אפריקה.

בזמן הקרוב ישראל תצטרך להודיע האם היא אכן תבקש להוסיף שופט מטעמה, ייתכן גם ישראלי. על פי הנוהל מדינה שנתבעת רשאית לצרף שופט מטעמה להרכב 15 השופטים הנוכחי של בית הדין.

בדיון שהתקיים אמש אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו נידונה האפשרות והצורך בבחירה של משפטן בעל שיעור קומה בינלאומי שיטען בשם מדינת ישראל, ואחד השמות שעלו בדיון הוא זה של אלן דרשוביץ.

אמש דווח כי באופן חריג ישראל ביקשה אתמול להופיע ולדרוש לדחות את התביעה של דרום אפריקה להוצאת צו ביניים נגד ישראל, שידרוש להשעות לאלתר את פעולותיה הצבאיות בעזה.

בית הדין צפוי לפרסם היום ככל הנראה את לוחות הזמנים הצפויים.

בכיר ישראלי אמר: "מנסים להפוך את היוצרות. ישראל היתה ממקימות בית הדין לצדק בשנות החמישים, בעקבות השואה, ומי היה מאמין שכיום מנסים להאשים אותנו ברצח עם כאשר חמאס הוא זה שביצע רצח עם מכוון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום