מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 27°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 27°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האמריקאים מאותתים שהסבלנות שלהם אוזלת: חמינאי הורה "להרגיע"

מנהיגה העליון של איראן הנחה את מפקדי הצבא האיראניים להמשיך ב"סבלנות אסטרטגית" ולהימנע מלהכניס את איראן לעימות צבאי ישיר עם ארצות הברית

האמריקאים מאותתים שהסבלנות שלהם אוזלת: חמינאי הורה "להרגיע"
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

גורמים אמריקאים מאותתים שהסבלנות שלהם אוזלת מול המתקפות של החות'ים: "תנו למסר שלנו להיות ברור כעת. אנו קוראים לסיום מיידי של ההתקפות הלא חוקיות הללו ולשחרור כלי השיט והצוותים שנעצרו שלא כדין", נמסר אתמול מהבית הלבן בהצהרה, יום לאחר שענקית הספנות מארסק הודיעה כי תשהה את השיט בים סוף.

"החות'ים", נכתב בהצהרה, "יישאו באחריות להשלכות אם ימשיכו לאיים על החיים, על הכלכלה העולמית וזרימה חופשית של מסחר בנתיבי המים הקריטיות של האזור". האזהרה חתומה גם על ידי בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד, בחריין, בלגיה, קנדה, גרמניה, דנמרק, איטליה, יפן, סינגפור והולנד.

ההסלמה גם גוברת לאחר הפיצוצים אתמול ביום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני, באיראן שהביאו למותם של 103 בני אדם ולפציעתם של כ-200 נוספים. בעוד איראן מיהרה להאשים את ישראל, גורמים אירופאים ואמריקאים אמרו שהם מפקפקים בכך שישראל עומדת מאחורי התקיפה: "רוב פעילות ישראל נגד איראן היו ממוקדות מאוד, החל מחיסול האדריכל הראשי של תוכנית הגרעין של איראן ועד פיצוץ מפעלי ומתקני גרעין וטילים ספציפיים" כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

שלושה בכירים אמריקאים ובכיר אירופי אמרו לעיתון ביום רביעי כי ארגון המדינה האסלאמית או ארגון טרור אחר הם החשודים המרכזיים. אמנם יש מידע מודיעיני שמצביע על מעורבות של המדינה האסלאמית בתקיפה, אבל הגורמים הזהירו כי ההערכה היא ראשונית וזה לא מסקנות סופיות.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח מפי שני מקורות המכירים הדיונים הפנימיים של איראן, כי האייתוללה חמינאי הנחה את מפקדי הצבא האיראניים להמשיך ב"סבלנות אסטרטגית" ולהימנע מלהכניס את איראן לעימות צבאי ישיר עם ארצות הברית.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום