אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
אז מי המנצחת העולמית של החשמל, טסלה או BYD?
לאחרונה רבים כבר הכתירו את BYD כמלכת המכירות של הרכב החשמלי עם מעל שלוש מיליון מכוניות שמכרה ב-2023. אבל הממשל הסיני לא מגדיר כל רכב חשמלי כרכב NEV, הביטוי הזה כולל בתוכו הרבה יותר ממכוניות חשמליות
בימים אלה ממש עוסקים מיטב המוחות של ענף הרכב העולמי בשאלה הרת גורל: מי מכרה הכי הרבה מכוניות חשמליות וראויה לתואר "מלכת החשמל של 2023", טסלה או BYD? בימים האחרונים הופיעו לא מעט פרסומים על הנושא הזה, שמנבאים לכל אחת מהיצרניות השתלטות על שוק הרכב החשמלי העולמי אשתקד, ולאחרונה רבים כבר הכתירו את BYD כמלכת המכירות של הרכב החשמלי עם מעל שלוש מיליון מכוניות שמכרה ב-2023, הבעיה היא שזה לא בהכרח מדויק וטמון בסוג של "הבה נתחכמה לו" שיצרני הרכב הסינים אוהבים לעשות.
כך, לפי פרסומים בעולם BYD סגרה את שנת 2023 עם נתון מכירות מדהים: קצת יותר משלוש מיליון מכוניות NEV נמכרו על ידי היצרנית הסינית. מה זה NEV אלה ראשי תיבות של NEW ENERGY VEHICLE, כלומר "רכב אנרגיה חדשה". ומה זה אנרגיה חדשה? חשמל כמובן. אבל הממשל הסיני לא מגדיר כל רכב חשמלי כרכב NEV, הביטוי הזה כולל בתוכו הרבה יותר ממכוניות חשמליות, למשל הוא כולל רכבים עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טסלה המייצרת רק מכוניות 100% חשמליות כנראה שבכל זאת נותרה יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם. ועדיין על הכוונת של הסינים: קרדיט טסלהכלומר המכירות של BYD אינן רק של מכוניות חשמליות אלא גם של מכוניות שהן עדיין ירוקות אבל הן גם צריכות פה ושם דלק. כאן זה נהיה עוד יותר מורכב, בגלל שBYD כן מכרה כמות מטורפת של מכוניות חשמליות השנה: לפי מה שמפרסמים באתרים הסינים מתוך כל המכירות של BYD 1.6 מיליון כן היו מכוניות שהן לחלוטין חשמליות.
עכשיו אנחנו חוזרים אל טסלה: טסלה פרסמה אתמול בלילה שסך המכירות שלה השנה הוא 1.8 מיליון מכוניות. טסלה לא מייצרת מכוניות עם מערכות פלאג אין הייבריד, רק מכוניות חשמליות לחלוטין. אז אם אנחנו מסתכלים על המכירות הכוללות של רכבי NEV כולל מכירות פלאג אין הייבריד, BYD כנראה לקחה את הניצחון בלי להרגיש. אבל אם אנחנו מסתכלים רק על החשמליות, התמונה בהחלט משתנה ואפילו מתהפכת.