מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 20°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 20°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי החיסול הדרמטי, זו תהיה התגובה של חיזבאללה

בתחילת המלחמה הצהיר נסראללה כי כל חיסול ישראלי של בכירים על אדמת לבנון יענה בתגובה קשה, כעת, לאחר החיסול הדרמטי של בכיר חמאס בביירות, נסראללה נמצא בדילמה לא פשוטה: ללכת לתגובה קשה והסלמה, או להתייחס לחיסול כזליגה של הלחימה בעזה

אחרי החיסול הדרמטי, זו תהיה התגובה של חיזבאללה
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

בנאומו לפני מספר חודשים, הבהיר חסן נסראללה, מזכ"ל ארגון חיזבאללה, כי ארגונו לא יקבל חיסולים של בכירים, גם פלסטינים, בביירות והתחייב להגיב על כל פעולה כזאת באופן קשה. כעת, לאחר חיסולו הדרמטי של סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מטיל שפגע בדירה בה שהה ברובע דאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות, נותר לראות כיצד ינהג נסראללה.

 

ישראל שככל הנראה עומדת מאחורי החיסול נקטה פה בצעד דרמטי שמעיד על ביטחון עצמי רב מול חיזבאללה ונסראללה, שבעצמו נמצא כעת בפרדוקס: האם להתייחס לחיסול בכיר חמאס במעוז שלו כזליגה של המלחמה בעזה ללבנון ולהסתפק בתגובה רפה, או האם להתייחס לחיסול כפגיעה בריבונות ואצבע בעיין של חיזבאללה - ובהתאם לכך לצאת לפעולה נרחבת מול ישראל?

בכירים בישראל מבהירים כי להערכתם התגובה של חיזבאללה לא צפוי לחצות את רף המלחמה, אך מבהירים כי נערכים לכל התרחישים כולל לתגובה מהדרום. מנגד, בכירים בארגון חיזבאללה אומרים בשעה האחרונה בכלי התקשורת כי צפויה תגובה משמעותית נגד ישראל, אך עדיין צריך להמתין ולראות כיצד יחליט לנהוג נסראללה, האיש שמשקל כבד הונח הערב על גבו. מה שבטוח - לילה ארוך לפנינו.

בחדרי חרדים

 צבע אדום