ישראל החליטה להופיע בהאג ולהדוף את השקרים

בישראל החליטו להופיע בפני בית הדין הבינלאומי לצדק, לאחר תביעת דרום אפריקה שדורשת להוציא צו ביניים שישעה את הלחימה בעזה. ראש המל"ל צחי הנגבי "לא נחרים את הדיון. נתייצב ונהדוף את עלילת הדם נגדנו"

ישראל לפקוביץ | מדיני 1.1.2024 | 22:54

פעילות הכוחות בעזה | צילום: דובר צה"ל

בצעד חריג ישראל מתכוונת להופיע בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ולדרוש לדחות את התביעה של דרום אפריקה להוצאת צו ביניים נגד ישראל, שידרוש להשעות את הלחימה בעזה. כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

ראש המל"ל צחי הנגבי הסביר כי "מדינת ישראל חתומה על האמנה נגד רצח עם מזה עשרות שנים, ובוודאי שלא נחרים את הדיון. נתייצב בו ונהדוף את התביעה האבסורדית שמהווה עלילת דם". להחלטה קדמה דיונים קדחתניים בישראל, והיום השתתף בדיון שכזה ראש הממשלה נתניהו.

דרום אפריקה טענה כי מעשיה של ישראל הם "רצח עם באופיים", ובכך הפרה המדינה את התחייבותה במסגרת האמנה למניעת רצח עם. "העם היהודי חווה על בשרו יותר מכל אומה אחרת מהי השמדת עם", אמר צחי הנגבי, "שישה מיליון מבני עמנו נטבחו באכזריות אין קץ".

לדברי הנגבי, "אכזריות דומה הופעלה נגד אזרחי ישראל בטבח 7 באוקטובר, אלא שהפעם יש ביכולתנו להגן על עצמנו מפני הקמים להשמידנו. התביעה המופרכת נגד זכותו של הקורבן להגן על עצמו היא חרפה, והציפיה שלנו מכל המדינות בנות התרבות היא להזדהות עם קביעתנו זו".

הדיונים בתביעה עצמה עשויים להימשך בין ארבע לשש שנים. ואולם, ישראל פועלת לסכל צו ביניים שעלול לכפות על ישראל להביא להפסקת אש בעזה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום