מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 18°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 17°c
בני ברק 27°c
אשדוד 21°c
כ"ד תשרי התשפ"ה | 26.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 18°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 17°c
בני ברק 27°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אהוד יערי: לנסראללה יש אינטרס נסתר בהסלמה עם ישראל

התנהלותו של נסראללה בגבול הצפון נועדה בכלל לצרכים פוליטיים פנימיים בלבנון. לפי הפרשן אהוד יערי, זה החלום הגדול של מזכ"ל חיזבאללה

אהוד יערי: לנסראללה יש אינטרס נסתר בהסלמה עם ישראל
חסן נסראללה צילום: צילומסך

למנזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אינטרס פוליטי בהסלמה בגבול עם ישראל לצורכי הפעלת לחץ פנים-פוליטי בלבנון, כך טען אמש (ראשון) אהוד יעיר, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12.

"אנחנו רואים פה תרגיל מאוד מעניין של חיזבאללה שלא דובר עליו עד כה", הסביר יערי. "מה שנסראללה מנסה להשיג בלחימה הוא לכבוש את כס הנשיאות בלבנון".

"נסראללה מסביר לאמריקאים: אתם רוצים לדבר על יישום החלטה 1701? קודם כל צריך נשיא ללבנון - והנשיא יהיה מי שאני רוצה. הוא רוצה את טוני פרנג'ייה, איש אמונו של נסראללה. הוא מנסה לסחוט את הנשיאות כדי שהנשיא ימנה ממשלה", דברי יערי.

בתוך כך, סמיר ג'עג'ע, העומד בראש מפלגת הכוחות הלבנונים (נוצרים) אמר אמש: "אנו תומכים בעזה ב-100% ומגנים את מה שעוברים תושביה. זה לא מקובל. אבל נשאלת השאלה: כיצד התקיפות היוצאות מדרום לבנון מסייעות לעזה? האם יכול להיות בעזה יותר גרוע ממה שקורה שם כעת?"

מה שקורה כעת בדרום לבנון אינו מגיע מתוך החלטה לבנונית חוקית ולא מגיע מתוך החלטת ממשלה. לא נערך דיון בפרלמנט הלבנוני בעניין הזה. אין הבנות על כך בין הכוחות הפוליטיים הלבנונים. מה שקורה בדרום לבנון הוא החלטה של מפלגה אחת הנשענת על הנחות יסוד חוץ לבנוניות ומיישמת אותן באופן עצמאי. בינתיים יש 80-100 אלף עקורים לבנוניים שעזבו את בתיהם בדרום לבנון".

בחדרי חרדים

 צבע אדום