סמוטריץ': "אציג בקבינט תוכנית להתיישבות בעזה"

יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' אמר כי ישראל "תשלוט באופן קבוע בשטח של רצועת עזה כדי להבטיח ביטחון באמצעות נוכחות קבועה של כוחות צה"ל" | בן גביר: "יש לעודד הגירה מרצון של אזרחים מעזה" | לפיד: "מי שהביא עלינו את האסון, לא יישאר"

שלו שינברג | פוליטי 1.1.2024 | 16:12

השר סמוטריץ בעזה | צילום: משרד האוצר

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס בפתח ישיבת הסיעה לשאלת היום שאחרי בעזה, ואמר כי "אנחנו שמחים שבזכות ההתעקשות שלנו קבינט המלחמה שרובו המוחלט של חבריו היו מובילי הקונספציה שהובילה ל-7/10, קיבלו את עמדתנו כך שסוגיית "היום שאחרי" תידון בקבינט הרחב. מי שחשב שהפתרון בעזה יהיה דומה לפתרונות שניסינו בעבר טועה".

"צריך לחשוב מחוץ לקופסה, אחרת, והפתרון הנכון הוא עידוד הגירה מרצון של תושבי עזה למדינות שיסכימו לקלוט את הפליטים, כפי שקלטו מיליוני פליטים מסוריה ומאזורי מלחמה אחרים, זה צריך להיות דינם של תושבי עזה. הממשלה צריכה לפעול באופן אקטיבי כדי לקדם את הפתרון הזה. נצטרך לגייס את הקהילה לבינלאומית לכך. עזה לא תחזור להיות חממה של 2 מיליון איש שגדלים לטרור. עזה לא תחזור למקום הזה, נקודה", הוסיף.

סמוטריץ' המשיך: "לצד עידוד ההגירה ישראל תשלוט באופן קבוע בשטח של רצועת עזה כדי להבטיח ביטחון באמצעות נוכחות קבועה על הקרקע של כוחות צה"ל, ובהקמת התיישבות יהודית שבסופו של דבר היא העוגן של הביטחון, ככה זה היום ביהודה ושומרון, ככה זה היה לפני הגירוש וההתנתקות הנוראית וכך יהיה בעז"ה גם בהמשך. אציג את התוכניות שלי בקבינט, ואני מקווה שאחרי ה-7 באוקטובר אנשים יהיו פתוחים לחשיבה אחרת וחדשה לטובת מדינת ישראל".

יחד עם זאת, התייחס לדיווחים על כך שהנשיא ביידן דורש להעביר את כספי המסים לרשות הפלסטינית ואמר: "אני מכבד מאוד את התמיכה של ארה"ב ושל הנשיא ביידן בישראל, אך ישראל לעולם לא תפקיר את גורלה בידי זרים, ואני מודיע בצורה הברורה ביותר: לא יעבור שקל אחד למשפחות המחבלים הנאצים בעזה כל עוד אני שר האוצר. לא באופן ישיר, לא דרך מדינות שלישיות, לא בשום קומבינה או מכבסת מילים כזו או אחרת".

יחד עם זאת, יו"ר ישראל ביתנו ליברמן התייחס אף הוא לשאלת היום שאחרי ואמר כי "השיח צריך להיות לא על היום שאחרי, אלא על איך מבטיחים ביטחון בצפון ובדרום. הממשלה מנסה להכיל נשף תחפושות. מנסים להביא את צבא לבנון וקצינים צרפתים לגבול. זה לא ביטחון. לבנון צריכה לשלם בשטחה".

"צריך ליזום מהלך צבאי ולהשמיד את כל אתרי הייצור ומאגרי הנשק של חיזבאללה ולהתייצב בגבול הליטני. הפעם צריך לעשות רצועת ביטחון שתמנע ירי נ"ט ותגן על יישובי הגליל. נצטרך לשהות שם עד שתהיה ממשלה יציבה ששולטת בלבנון", הוסיף.

השר לביטחון לאומי בן גביר אמר בפתח ישיבת הסיעה: "אנו נמצאים במלחמת קיום, מלחמת העצמאות השני, אויבינו שמקיפים אותנו בכל הגבולות מסתכלים עלינו וכל דיבור על צמצום העצימות או מעבר לשלב נוסף יכול לפגוע בנו ולהמשיך את הקונספציה הכ״כ מסוכנת. את העצימות אסור להפחית, את הלחץ החמאס עד להכרעתו ועד למיטוטו חייבים להגביר".

"את העצימות אסור להפחית, את הלחץ על החמאס עד להכרעתו, על מיטוטו חייבים להגביר. את קידום פיתרון של עידוד ההגירה של תושבי עזה, אנחנו חייבים לקדם. זה פתרון נכון, צודק, מוסרי, הומני. אני קורא לראש הממשלה ולשר החוץ החדש, שאני מברך אותו כאן, זה ההזדמנות לרכז עכשיו פרויקט הגירה פרויקט של עידוד הגירתם של תושבים מעזה אל מדינות העולם. שלא נטעה יש לנו פרטנרים ברחבי העולם שאנחנו יכולים להסתייע בהם, יש אישים ברחבי העולם שאנחנו יכולים לקדם איתם את הרעיון הזה, עידוד הגירה של תושבי עזה יאפשר לנו להחזיר הביתה את תושבי העוטף ואת תושבי גוש קטיף", הוסיף.

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "לאזרחי ישראל מגיע יותר. מדינת ישראל יכולה יותר. אנחנו טובים מזה. 2024 תיראה אחרת לגמרי. מי שפירק אותנו, מי שהביא עלינו את האסון, לא ישאר. הקיצונים ילכו הביתה. נתניהו ילך הביתה. נתחיל מחדש".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה: "כשנתניהו מסרב לנהל דיון על היום שאחרי - הוא חוזר על אותה קונספציה הרסנית של היום שלפני. הוא מחליש את הרשות הפלסטינית, שמשתפת פעולה לילה לילה עם צה"ל והשב"כ ומסכלת פיגועי טרור ומחזק את ארגון הטרור של החמאס, במקום להפוך אותו ללא רלוונטי ולמוטט אותו. נתניהו חוזר על אותן טעויות שהובילו אותנו לטבח השבעה באוקטובר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום