מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בפנטגון לוחצים על ביידן לפעול נגד החות'ים

בפנטגון גובר הלחץ על ממשל ביידן לפעול נגד החות'ים, זאת כאשר על אף הקמת הקואליציה הבינלאומית בארה"ב טרם החליטו על תקיפה נגדם. היעדים: מחסני טילים וכטב"מים בתימן

בפנטגון לוחצים על ביידן לפעול נגד החות'ים
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי בפנטגון הכינו תוכניות מפורטות למתקפה אמריקנית נגד המורדים החות'ים, ולוחצים על ממשל ביידן לאשר אותן.

היעדים שסומנו בתוכניות הם מחסני טילים וכטב"מים בתימן, ואף מתקנים שבהם מאוחסנות סירות קטנות העוזרות למתקפות החות'ים בים האדום.

מנגד, ביידן שוקל בכובד ראש מתקפה על החות'ים - בין היתר בשל העובדה שסעודיה רוצה לשים מאחוריה את המלחמה בתימן ולהימנע מכניסה למעגל האש, בעוד מתקפה על החות'ים עשויה לפגוע במו"מ המתקיים בין הצדדים. יחד עם זאת, לפי ההערכות, אחרי התקרית אתמול, גדלים הסיכויים למתקפה אמריקנית למרות הסתייגות ביידן.

אתמול דיווח פיקוד המרכז של ארצות הברית על תקיפה נוספת שביצעו המורדים החות'ים בתימן בים האדום. באירוע תקפו 4 סירות חות'יות ספינה, ובתגובה הגיע מסוק של צבא ארה"ב שהוצב באזור והטביע שלוש מתוכן.

עוד קודם לכן הודיע פיקוד המרכז האמריקני כי ארה"ב יירטה אמש שני טילים ששוגרו אל עבר ספינת מכולות בבעלות דנית ששטה בדרום הים האדום. בפוסט שעלה מטעם פיקוד המרכז נכתב כי המכולות שבבעלות דנמרק דיווחה שהיא מטווחת על ידי טילים. בתגובה, שתי ספינות אמריקניות, "גרייבלי" ו"לאבון" הגיבו לקריאותיה ויירטו את הטילים החות'ים. הספינה נותרה כשירה ולא נפגעה, כך לפי דיווחים.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום