מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 17°c
בני ברק 28°c
אשדוד 21°c
כ"ד תשרי התשפ"ה | 26.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 17°c
בני ברק 28°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מתקפת טילים אוקראינית: לפחות 20 הרוגים ברוסיה

מתקפת טילים אוקראינית על עיר רוסית הביאה למותם של לפחות 20 בני אדם. הפצצת העיר בלגורוד הגיעה בתגובה להתקפה אווירית אדירה של מוסקבה יום קודם לכן. המתקפה הקטלנית ביותר על אדמת רוסיה מאז תחילת המלחמה

מתקפת טילים אוקראינית: לפחות 20 הרוגים ברוסיה
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

השלטונות הרוסיים הודיעו הלילה כי בהתקפה אוקראינית על העיר בלגורוד נהרגו לפחות 20 בני אדם ונפצעו יותר מ-110 אחרים, התקיפה הקטלנית ביותר נגד עיר רוסית מאז תחילת המלחמה לפני כמעט שנתיים.

משרד ההגנה הרוסי מסר בהצהרה כי אוקראינה תקפה בבלגרוד, עיר של 330,000 תושבים כ-40 קילומטרים צפונית לגבול אוקראינה עם טילים ורקטות, לטענת רוסיה, "התקיפה הייתה חסרת הבחנה ופגעה באזרחים".

מהמשרד נמסר כי רוב הרקטות הופלו, אך חלק מהרסיסים נפלו בעיר. ממשלת אוקראינה לא הגיבה על ההתקפה בבלגורוד, ולא ניתן היה לאמת את הטענות הרוסיות, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

נראה שהמתקפה היא תגובת אוקראינה להתקפה אווירית רוסית קטלנית על שטחה יום קודם לכן, וסימן נוסף לנחישותה של קייב להביא את המלחמה לפתחה של מוסקבה. בנאום ביום שישי אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי כי ארצו תמשיך "לפעול לדחיקת המלחמה בחזרה מאיפה שהגיעה, הביתה לרוסיה".

כזכור צבא רוסיה שיגר ביום שישי האחרון תוך שעות ספורות 122 טילים ו-36 כטב"מים מתאבדים לעבר יעדים שונים באוקראינה. גורם בחיל האוויר האוקראיני טען כי זהו המטח הגדול ביותר של צבא רוסיה על אוקראינה מאז פרצה המלחמה.

לפי דיווחים, במתקפה החריגה נהרגו 30 אזרחים, ונפצעו עוד לפחות 160. יחד עם זאת, חיל האוויר האוקראיני הצליח ליירט 87 מהטילים ו-27 מהכתב"מים. נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי "רוסיה השתמשה כמעט בכל סוג נשק שיש לה בארסנל". לכך הוסיף דובר חיל האוויר של אוקראיני כי נראה שרוסיה "השתמשה בכל מה שיש למעט טילי קליבר הנורים מצוללות".

"תמיד תהיה תשובה לכל הפשעים", כתב אנדרי ירמק, ראש לשכתו של נשיא אוקראינה, ברשתות החברתיות. משרד ההגנה הרוסי מסר כי המתקפה נגד בלגורוד "לא תישאר ללא עונש".

אף שפרטי התקיפה ברוסיה בשבת לא ברורים לגמרי, אזרחי רוסיה חיים בתחושה של נורמליות יחסית למרות המלחמה, אבל התקיפה בבלגרוד ניפצה את היציבות הזו.

ה'ניו יורק טיימס' מציין כי עבור אוקראינים רבים, התקיפות מביאות לרוסיה את הסבל שהם סובלים כמעט מדי יום במשך כמעט שנתיים. עבור רוסים רבים התומכים במלחמה, התקיפות עדות לכך שמוסקבה חייבת להשתמש בטקטיקות אגרסיביות עוד יותר באוקראינה.

התקיפה בשבת על בלגורוד הייתה בתגובה למתקפה האווירית של רוסיה ביום שישי נגד אוקראינה, כך אמר גורם משירותי המודיעין של אוקראינה לעיתון, הוא הוסיף כי רק מתקנים צבאיים היו מטרה. 

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום