ארגונים נוצריים מנצלים את המלחמה כדי להפיץ מסרים בקרב חיילים

ארגונים רבים בחו"ל, בעיקר נוצריים ויהודיים, תרמו באופן מסיבי למאמץ המלחמתי. חלק מארגונים הנוצריים מנצלים את המלחמה כדי להפיץ מסרים מסיונריים בישראל

יענקי פרבר | חדשות בארץ 31.12.2023 | 08:32

חיילי צה"ל בעזה | צילום: פלאש 90

ישראלים רבים עברו טראומה מהאירועים הטרגיים של ה-7 באוקטובר. ארגונים רבים בחו"ל, בעיקר נוצריים ויהודיים, תרמו רבות מאמץ המלחמתי וראשי ארגונים נסעו לישראל לסייע ככל הניתן.

לאחרונה קיבל ארגון 'בינינו' שעוקב אחר פעילות מיסיונרית בישראל וחרת על דגלו מאבק במיסיונריות, תלונה מחייל צה"ל כי הוא ואחרים ביחידתו קיבלו עותק של ספרים של ארגון מסיונרי אמריקאי שמקדם נושאים נוצריים בישראל.

שאנון נוסן, מייסדת ומנהלת את הארגון, אמרה: "הדברים שעליהם מדברים האוונגליסטים תומכי  ישראל אולי נשמעת כמו מסר של אחדות וסולידריות, אבל היא למעשה התייחסות למועד שבו היהודים יקבלו את 'אותו האיש' רח"ל וכולנו נהיה תחת שלטון המשיח שלהם".

היא סיפרה ל'בחדרי חרדים' כי ספר של אחד מראשי האוונגליסטים שתורגם לעברית ונראה מיועד לחיילי צה"ל, הגיע לחיילים. חלקם אמרו כי הם התבקשו לשלוח תמונות שלהם אוחזים בספר וכי על כל תמונה שתתקבל תינתן תרומה של אפוד קרמי שמיועד ללוחמים. "זו רק דוגמה אחת לאופן שבו מיסיונרים נוצרים מנצלים את המלחמה כדי להמיר יהודים לנצרות", אמרה.

בישראל ישנם יותר מ-300 מרכזים משיחיים, יותר מ-200 אתרי אינטרנט המוקדשים לפעילות מסיונריות, רובם בעברית. וכ-30,000 יהודים שמאמינים ב'אותו האיש' רח"ל , כך לפי ארגון לפי 'בינינו'.

שאנון נוסן התייחסה לנסיונות של אותם ארגונים להמיר את הדת של יהודים רח"ל. "בתחום הדיאלוג הבין-דתי, נוצרים לעתים קרובות מודעים לרגישות כאשר הם מעלים נושאים הקשורים להמרת דת עם אנשים יהודים. כאשר הם מתקשרים עם קהל יהודי, הם בוחרים להשתמש בטרמינולוגיה שונה, במקום להשתמש במילה 'מומר', הדגש שלהם הוא על הרעיון שאפשר לשמור על הזהות היהודית ובו זמנית לאמץ את 'אותו האיש' כמשיח", אמרה.

"אך בתוך הקהילה הנוצרית שלהם, הדיונים בנושא זה נוטים להיות יותר פשוטים ופתוחים. למעשה, ארגונים רבים מחזיקים אתרי אינטרנט נפרדים, ומוודאים שכל אזכור של 'אותו האיש' נעדר לחלוטין כאשר מתמקדים בקהל יהודי. המטרה שלהם היא להתחבר לאנשים יהודים, והם פועלים להתאים את השפה ולשלב טרמינולוגיה יהודית", הדגישה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום