מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 20°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 20°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צביקה יחזקאלי: זה מה שמונע מישראל לנצח את חמאס

יחזקאלי מסכם 82 ימי מלחמה: "קודם כל, אם יש שאלה שניצחנו אז כנראה שלא ניצחנו" | לדבריו, "אם רוצים הכרעה, האופי של צפון הרצועה חייב לחזור בדרום הרצועה, ולהוות מעין לחץ לגרום לתושבים להתקרב לגבול המצרי" | הוא הזכיר כי "כל שלטון ברצועת עזה שיהיה תחת הרשות הפלסטינית יהיה עוין לישראל. זו תהיה טעות"

צביקה יחזקאלי: זה מה שמונע מישראל לנצח את חמאס
צבי יחזקאלי צילום: צילום מסך ערוץ 13

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 סיכם 82 ימי לחימה בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות בו טען כי חוסר ההבנה של ישראל לגבי מצבה והדרך בה היא חייבת לפעול ברצועה - מונעת ממנה לנצח.

"אני שומע הרבה וויכוחים בתוך ישראל, שאומרים הפסדנו, לא ניצחנו, זה פוגע בחיילים וברוח הלחימה. קודם כל, אם יש שאלה שניצחנו אז כנראה שלא ניצחנו. הפסדנו ב-7.10, ולא נפסיד יותר, כך שאנחנו חייבים להבין את אותה קונספציה שקרסה והביאה אותנו למצב הזה, ולמה היא חוזרת על עצמה עכשיו", אמר.

 

עוד הוסיף: "הבעיה היא בקונספציה למעלה. ישראל מתירה לאזרחים עזתים לחזור לצפון, זו טעות, יחזרו מחבלים בלבוש אזרחי, לשים RPG במרפסות ולמלכד. בדרום הרצועה אני מתחיל לשמוע שמתחילים לדבר על פשיטות ועל שינוי טקטיקה, כל עוד אין זרימה של תושבים מאזורי הלחימה, זאת אמרת שאנחנו לא מתקדמים בדרום הרצועה כמו בצפון הרצועה".

יחזקארלי אמר כי "אם רוצים הכרעה, האופי של צפון הרצועה חייב לחזור בדרום הרצועה, ולהוות מעין לחץ לגרום לתושבים להתקרב לגבול המצרי. עם חיזבאללה - הקונספציה של מידתיות היא בעייתית. מצד אחד אנחנו לא יכולים לפתוח במלחמה כי ארה"ב אמרה לנו לא לפתוח בה, ובינתיים חיזבאללה פוגע לנו ביישובים ובבתים, הוא אמנם פוגע בבתים ריקים, אבל באופן משמעותי ביישובים, ונגלה שהוא החריב באופן משמעותי בתים ביישובים. הפגיעה של ישראל בחיזבאללה - זה לא משנה לו. כמו שלחמאס לא אכפת. מבחינת חמאס, הסיפור הוא אורך רוח. מי שילחץ צבאית מספיק את חמאס, הם ירוצו לעסקה. כרגע הם מקבלים מספיק סחורות, כתוצאה מהלחץ האמריקאי, וזו אותה קונספציה".

"הקונספציה הזו היא של הכלה ושמירה וחוסר ניצחון והכרעה, צריך להגיע להכרעה מול חמאס, שהם לא יהיו כדי לעשות את מה שהם עושים. אנחנו לא עושים את זה כרגע כי אנחנו עדיין משמרים את האויב. הפלת שלטון חמאס משמעותו פגיעה בכל מה שקשור לחמאס, וזה המון אנשים, הקונספציה של חוסר הכרעה היא זו שמופעלת כרגע. הרס הוא עדיין לא ניצחון. ניצחון זה כשהם לא יהיו קיימים יותר לשלוח עלינו טילים שוב ליישובי העוטף או לת"א".

לסיום, יחזקאלי הדגיש כי "כל שלטון ברצועת עזה שיהיה תחת הרשות הפלסטינית יהיה עוין לישראל. זו תהיה טעות".

בחדרי חרדים

 צבע אדום