החשש ממנהרות באזור המרכז: "זה לא שאני ממציא - זה המצב"

ביישוב כוכב יאיר-צור יגאל מתלוננים התושבים על "תחושות רעד ורעשי קידוח וחפירות" | ראש המועצה: "אם הם ייכנסו מכאן זו בעצם לבטן הרכה של מדינת ישראל"

ראובן כספי | חדשות בארץ 27.12.2023 | 22:08

מחבל במנהרה | צילום: Attia Muhammed/Flash90

לאחר שדווח כי תושבי הישוב בת חפר שבעמק חפר טוענים כי הם שומעים חפירות מתחת לביתם לצד קולות פיצוצים שמגיעים אליהם מאזור טול כרם, גם ביישוב כוכב יאיר-צור יגאל מתלוננים התושבים על רעשי חפירות חשודים, כך מדווח ב'וואלה'. התושבים מספרים כי בשעות הלילה הם מרגישים "תחושות רעד ורעשי קידוח וחפירות".

תושב היישוב ברוך בן נריה אומר כי "זה לא שאני ממציא או דמיינתי לעצמי, זה המצב. אני מרגיש את זה כבר במשך השנתיים האחרונות ולפעמים זה נמשך דקות ארוכות באמצע הלילה. יש שקט בחוץ ואז פתאום זה קורה. בהתחלה חשבתי שאולי אלו משאיות כבדות שעוברות על הכביש, אבל לא היו באמצע הלילה משאיות כאלה. כל הנושא הזה של הרעידות נראה לי מאוד מוזר כי זה לא דבר שקורה מאליו, אז שיתפתי את השכן שלי, שפנה לקב"ט היישוב, והוא צלצל אליי וסיפרתי לו את הסיפור".

"קלקיליה קרובה אלינו בקו ישיר, רק משם יכולים לחפור אלינו. הבית שלי הוא משהו כמו 200 מטר מהגדר. לאור הנסיבות של מה שקרה בעזה, ושגם חשפו בעבר מנהרות בגליל, שזו קרקע סלעית מאוד דומה לקרקע שיש פה ביישוב, אז כל הסיפור הזה מעורר סימן שאלה גדול. אני לא יודע להגיד אם זה אמיתי, אבל בשביל זה יש לנו מומחים ויחידות שונות. לך תדע מה יכול לקרות גם פה".

יובל ארד, ראש המועצה, אומר כי עד כה לא נערכו בדיקות של גורמי ביטחון אך בעת הזו "כל רעש מוזר עלול להישמע לנו פה כחפירת מנהרה. בעניין הזה אני מאמין שהצבא יפעל, הוא משקיע מאמצים גדולים, אבל צריך שינוי בהתייחסות של המדינה ושל משרד הביטחון לאתגר שיש במקום הזה, דווקא בגלל האיום האסטרטגי של פלישה וכניסה של מסה של אנשים שגם גדר לא תעצור אותם, אם הם ייכנסו מכאן זו בעצם לבטן הרכה של מדינת ישראל. תסריט אימה כמו שראינו ב-7 באוקטובר בדרום, יכולה להיות רק ההתחלה של מה שנראה גם כאן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום