מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אביו של החטוף שנורה: "אסון, אנחנו עוברים משבעה לשבעה"

אבי, אביו של אלון שמריז שנורה בשוגג, על נפילת קרוב משפחתו רס"ן שי שמריז תקף את צמרת המדינה: "האנשים למעלה קטנים - לא מבינים את גודל השעה". הוסיף "אולי הפוליטיקאים ישמעו ויחזרו לדרך הישר. במקום לשסות אחד בשני"

אביו של החטוף שנורה: "אסון, אנחנו עוברים משבעה לשבעה"
שי שמריז הי"ד צילום: דובר צה"ל

אתמול (ג') הותר לפרסום כי רס"ן שי שמריז, מפקד פלוגה בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל, נפל בקרב ברצועת עזה. שי הוא קרוב משפחתה של אלון שמריז ז"ל, שנחטף לרצועת עזה ונורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל. אבי שמריז, אביו של אלון ז"ל, הגיב אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על הטרגדיה שהכתה פעמיים.

"אסון, אסון. אנחנו עוברים משבעה לשבעה. אנחנו רק קמנו ביום ראשון מהשבעה ואנחנו כבר מקבלים את בשורת האיוב הזאת. במקור, אנחנו אנשים שמחים ועליזים ואוהבי חיים והנסיבות מביאות אותנו לשבת שבעה על הבנים שלנו ולבכות על מר גורלנו. הנסיבות הן איומות, אנחנו נלחמים בעזה. שי גיבור, נולד 9 ימים לפני הבן שלי אלון. אנחנו די קרובים, שתי המשפחות. הנסיבות הן כאלה מצערות שזה פשוט לא נותן לי להתרומם. אני כל פעם שוקע מחדש לכאב ולסבל שיש לנו מהמאורעות האלה של 7 באוקטובר ונגזריהם", סיפר.

איך שמעת על הנפילה של שי?

"אתמול הגיע נשיא המדינה לנחם אותנו, ובאמצע הישיבה, כנראה המזכיר שלו הודיע לו. הוא שאל אם אנחנו יודעים מי זה שי, והוא בישר לנו שהוא נהרג בעזה וכל הישיבה התהפכה, ממש התהפכה. הנשיא בא לעודד אותנו ולרומם את רוחנו ולפתור לנו בעיות ופתאום אנחנו מקבלים עוד בשורת איוב שנכנסת לנו בדלת. אני כבר לא יודע איפה לשים את הראש. אני לא יכול לנחם אותם אפילו, אני רק יכול ללמד אותם איך לשבת ולהתאבל שבעה שזה לא גורם משמח".

איך ממשיכים מכאן?

"אנחנו בדרך כלל משפחה מאוד חזקה. אנחנו אנשים חזקים. כולם אנשים חייכנים וחזקים, ומפה, נגמור את השבעה וננסה להרים אותם כמו שמנסים להרים אותנו. מאוד קשה לנו עם מה שקורה במדינה, מאוד מאוד, הנסיבות הן לא פשוטות. אנחנו בדרך כלל לא אנשים פוליטיים, אנחנו התרחקנו מרחק רב מהפוליטיקה ועשינו לביתנו למען עם ישראל ודי הלך לנו טוב בזה. הנסיבות מביאות אותנו למחשבות קשות של 'האם אלה שמנהיגים אותנו ראויים להנהיג אותנו? האם הם עושים את העבודה שלהם?' זה מקומם שיושבים אנשים בממשלה ומנסים לשסות אחד בשני".

המשיך, והסביר: "אני מכוון את זה לזה שתבינו ששי בא מהציונות הדתית, ואני במרכאות קיבוצניק, למרות שאני גדלתי כל חיי באשקלון ואני יותר ימני ממה שמציירים אותי והנסיבות מביאות אותנו לזה שאנשים למעלה מגדירים אותי בצד שמאל של המפה ואת שי בצד הימני של המפה, וזה ממש לא כך. זה רק מצביע כמה האנשים למעלה הם קטנים, הם לא מבינים את גודל השעה. הם לא מבינים שעם ישראל רוצה להיות מאוחד. לא היינו צריכים להיות במצב הזה".

"לא היינו צריכים להגיע למצב הזה בכלל", הבהיר, והוסיף: "מי שהביא אותנו למצב הזה, אין לי מילים להגדיר אותו. אם היינו מצליחים לקבל חצי שעה התרעה לפני שחמאס הגיע לקיבוץ שלנו, התמונה הייתה נראית אחרת לחלוטין. היו לנו נשקים בבתים, הייתה לנו תחמושת, היינו יוצאים לגדרות, היינו הודפים אותם, אבל אנחנו קמנו לסיטואציה שבה 200 מחבלים כבר בתוך הקיבוץ וכבר שולפים אנשים מהבתים ויורים בהם, במקום שנהדוף אותם על הגדרות. זו פשוט קטסטרופה. כתוצאה מזה, אנחנו נכנסים לתוך עזה וחיילים נהרגים כל יום וזה קורע את הלב. אלה בנים של כולנו".

"אולי דרך מה שאני אומר, הפוליטיקאים ישמעו ויחזרו לדרך הישר. במקום לשסות אחד בשני, שידאגו לאחדות בעם", סיכם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום