מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הירי ב-3 החטופים: מסוק ישראלי תקף את המבנה בו הוחזקו 5 ימים לפני הטרגדיה

תחקיר הירי בשלושת החטופים: חמישה ימים לפני האירוע הטראגי מסוק קרב של חיל האוויר תקף את המבנה בו הוחזקו השלושה. דובר צה"ל: ממצאי התחקיר יוצגו למשפחות ורק לאחר מכן לציבור

הירי ב-3 החטופים: מסוק ישראלי תקף את המבנה בו הוחזקו 5 ימים לפני הטרגדיה
שלושת החטופים צילום: באדיבות המצלם

תחקיר הירי בשלושת החטופים בשג׳אעיה נמשך ופרטים נוספים ממנו נחשפים. היום פורסם ב"גלצ" כי חמישה ימים לפני התקרית הטראגית בה נהרגו השלושה, מסוק קרב של חיל האוויר תקף את המבנה שבו הם הוחזקו בידי המחבלים.

לפי הדיווח, תקיפה אווירית זן בוצעה בזמן ההיתקלות של לוחמי סיירת גולני במחבלי החמאס, ובהכוונת כוח גולני. כמובן ההפצצה הזו בוצעה בלי שהלוחמים ידעו שיש חטופים שמוחזקים במקום.

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל מלווה את המשפחות ומשתתף בצערן. תחקיר האירוע יסוכם בימים הקרובים, וממצאיו יוצגו למשפחות ורק לאחר מכן לציבור".

נזכיר כי התחקיר שממשיך להתנהל בימים אלה מתמקד בירי בחטוף השלישי יותם חיים ז"ל, ירי שבוצע לאחר שהמג"ד הורה "חדל" ולאחר שחיים נפצע ורץ לתוך מבנה סמוך. לכן, מסתמן כי פעולת הירי מהווה כשל גדול ומובהק.

בתוך כך, לפני למעלה משבוע אותרו שלטים שעליהם נכתבו קריאות לעזרה בשאריות מזון. כוח צה"ל שנשלח לסרוק את הבית שעליו נרשמה הכתובת "הצילו", זיהה במקום סימנים שמעידים כי שלושת החטופים אכן שהו במבנה. מהתחקיר הראשוני עלה כי לוחם מגדוד 17, שהיה עם הכוח בבניין בן כמה קומות, זיהה מהתצפית שלושה חשודים ללא חולצה, כשאחד מהם החזיק ביד דגל לבן. למרות זאת, הלוחם ראה בהם איום, ירה לעבר השלושה והכריז בקשר "מחבלים", מה שלא הותיר להם סיכוי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום