מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חמאס טוען: "מסוגלים לעמוד בלחימה לאורך זמן"

בחמאס דורשים שישראל תשחרר את כל האסירים תמורת כל החטופים לפי העיקרון של 'כולם תמורת כולם'. בנוסף בכיר חמאס ראזי חמד דרש היום שישראל תפסיק את הלחימה בעזה לפני תחילתו של משא ומתן על עסקת חטופים

חמאס טוען: "מסוגלים לעמוד בלחימה לאורך זמן"
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", שמזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי חמאס מתבצר בעמדותיו בכל הנוגע למגעים לעסקת חטופים ודורש הפסקת אש לפני משא ומתן שכזה. עוד דווח, כי ההנהגה הצבאית והמדינית של חמאס בתוך רצועת עזה העבירה להנהגה שיושבת מחוץ לרצועה מסר ולפיו היא "מסוגלת לעמוד בלחימה לאורך זמן ועדיין גורמת לישראל אבדות קשות". בדיווח צוטטו גורמים שטענו כי כל הדיווחים על מחלוקת בין ההנהגה הפנימית להנהגה בחוץ לא נכונים.

לפי הדיווח, בחמאס נצמדים למספר דרישות: הפסקה מיידית של התקיפות ונסיגה מיידית של כוחות צה"ל מרצועת עזה. בחמאס דורשים פתיחת מעברים והכנסת סיוע לכל האזורים. בנוסף דורשים משא ומתן עקיף על האסירים. חמאס ישחרר את כל החטופים שאצלו וישראל תשחרר את כל האסירים הפלסטינים לפי העיקרון של 'כולם תמורת כולם'.

בכיר חמאס ראזי חמד דרש היום שישראל תפסיק את הלחימה בעזה לפני תחילתו של משא ומתן על עסקת חטופים. חמד ציין, בדברים שצוטטו ברשת NBC האמריקנית, כי ארגון הטרור "פתוח לכל יוזמה שתשים סוף לתוקפנות נגד עמנו". אך חרף טענות חמאס, בפועל נראה שמו"מ כן מתנהל, ומנהיג חמאס איסמעיל הנייה הגיע השבוע לשיחות בקהיר – לשם יגיעו בהמשך גם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום