מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 25°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 25°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התחקיר מעריך מדוע החטופה לא שוחררה בעסקה הקודמת

תחקיר ברשת NBC מנסה להבין מדוע נועה ארגמני לא נכללה בעסקה לשחרור החטופים שכללה נשים וילדים בשבע פעימות. בתחקיר נטען כי היא לא נחטפה בידי חמאס ומוצגים כמה אפשרויות | המשפחה זועמת: "מדובר בניסיון להסיר אחריות מחמאס וכי אין כל פרט חדש בתחקיר"

התחקיר מעריך מדוע החטופה לא שוחררה בעסקה הקודמת
אזרחים עזתים ב-7 באוקטובר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

תחקיר NBC שבוצע תוך שימוש בניתוח תמונות, הודעות טקסט ומיפוי השטח במטרה לשחזר את חטיפתה של נועה ארגמני בת ה-25 מהמסיבה בנובה, ניסה לענות על השאלה מדוע נועה לא הייתה חלק מעסקת שחרור החטופים האחרונה, כשהיא עשויה הייתה להיכלל בקטגוריית הנשים.

בכתבה מוצעות האפשרויות לכך, ביניהן, טענת חמאס שחטופים נהרגים מהפצצות צה"ל, אמירת משרד החוץ האמריקני לפיה חמאס לא רוצה לשחרר נשים בכדי שלא יספרו מה בוצע להן בשבי. האפשרות הנוספות שמועלית היא שישנם חטופים שאינם מוחזקים בידי חמאס, כפי שטען הארגון מספר פעמים.

בניתוח הודעות הטקסט ששלחו נועה ואבינתן שנחטפו יחד בבוקר 7 באוקטובר, נראה כי בשעה 09:00 בבוקר נועה שיתפה את מיקומה, ובשעה 9:24 אבינתן הספיק לשלוח תמונה של השניים מתחבאים. ההודעה האחרונה נשלחה בידי נועה בשעה 10:27 בה כתבה כי לשניים אין רכב. גורמים צבאיים אמרו ל-NBC שבשעות הראשונות של המתקפה, נכנסו לישראל אנשי הנוח'בה, ובשעות שלאחר מכן אלו שנכנסו היו בעיקר עזתים ואנשי כנופיות.

ניתוח תוואי השטח מסרטון החטיפה, בו נועה נראית על אופנוע, מציע שהשניים נחטפו כקילומטר משטח המסיבה, כשמאחוריהם קיבוץ רעים. סנכרון שעת ההודעות עם הצל והשמש בסרטון מציע שהשניים נחטפו בחלק השני של המתקפה.

ואכן, החוטפים בסרטון אינם לובשי מדים, לא נושאים נשק, וחלקם נראים נערים צעירים. בנוסף, בסרטון של נועה מספר שעות לאחר החטיפה היא נראית בבית רגיל, בשונה מסרטוני החטופים שפרסם החמאס בהם נראה חלל מתואם לאירוע מראש. התחקיר מדגיש כי הוא עוסק באירוע החטיפה עצמו, ולא בתקופת השבי שלאחר מכן.

משפחתה של נועה ארגמני מחתה והגיבה לתחקיר וטענה כי "מדובר בניסיון להסיר אחריות מחמאס וכי אין כל פרט חדש בתחקיר. התחקיר מטעה ומסכן את חזרתה בכך שמסיר אחריות לחטיפתה וגם השבתה של נועה מארגון הטרור חמאס".

יצוין כי ארגמני הפכה לסמל כאחת החטופות המפורסמות ולא רק בגלל שתיעוד שלה נחטפת כשהיא בוכה ומתחננת על אופנוע, אלא גם בגלל הראיונות המצמררים של אמה החולה במחלה קשה ומבקשת לראות את בתה חוזרת לישראל בטרם תלך לעולמה ח"ו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום