מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בישראל צפויים לדרוש: שחרור פצועים וחולים - ללא קשר לגיל

בישראל צפויים לדרוש במסגרת עסקה את שחרורם של הפצועים, ללא קשר לגילם | גורם מדיני אומר הערב אחרי פגישת ראש המוסד עם ראש ממשלת קטאר, כי "תפקיד המתווכים ללחוץ על חמאס כדי שניתן יהיה להאיץ את השיח על העסקה"

בישראל צפויים לדרוש: שחרור פצועים וחולים - ללא קשר לגיל
מסוק צבאי נוחת בשיבא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המגעים לעסקת חטופים: ישראל צפויה לדרוש במשא ומתן את שחרורם של חולים ופצועים, ללא קשר לגילם - ובנוסף לנשים ולמבוגרים, כך דווח ב'חדשות 13'.

יחד עם זאת גורם ישראלי אומר כי המחירים יהיו גבוהים וכי השיח כעת נוגע למספר ימי ההפוגה שיינתנו בתמורה לחטופים, וכמה מחבלים ישוחררו. לפי הערכות גורמים בישראל, המשא ומתן צפוי לקחת מספר שבועות, ובימים הקרובים יתקיימו פגישות נוספות של ראש המוסד עם המתווכים.

בתוך כך, גורם מדיני אמר הערב ל'כאן 11' כי "תפקיד המתווכים ללחוץ על חמאס כדי שניתן יהיה להאיץ את השיח על העסקה. ביידן על הקטארים, המצרים והקטארים על חמאס".

יחד עם זאת, דרישה ישראלית חד משמעית שנשמעת בשיחת עם המתווכים היא כי הנשים החטופות ישוחררו בעסקה הזאת. גורם מדיני אמר כי: "המו"מ לגיבוש העסקה - יהיה ארוך, קשה, וגם כנראה יכלול מחירים לא קלים אם תהיה עסקה".

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקור המעורה בפרטים כי כי הפגישה המשולשת אתמול בוורשה, של ראש המוסד ברנע, ראש ממשלת קטר שייח' מוחמד וראש ה-CIA ברנז הייתה "חיובית" - אבל אין צפי לעסקה קרובה.

בחדרי חרדים

 

art

 צבע אדום