מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 19°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
כ"ד תשרי התשפ"ה | 26.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 19°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פוטין: מוכנים לנהל מו"מ על עתידה של אוקראינה

פוטין אומר שרוסיה מוכנה לדבר על עתידה של אוקראינה אך הדגיש כי "מוסקבה תגן על האינטרסים הלאומיים שלה" | רוסיה שולטת כיום בכחמישית מהשטח שהיה של אוקראינה

פוטין: מוכנים לנהל מו"מ על עתידה של אוקראינה
הנשיא פוטין בנאום הסיפוח צילום: צילום מסך ערוץ RTVE

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי רוסיה תהיה מוכנה לדבר עם אוקראינה, ארצות הברית ואירופה על עתידה של אוקראינה אם ירצו בכך, אך הדגיש כי "מוסקבה תגן על האינטרסים הלאומיים שלה", כך מדווח 'רויטרס'. 

פוטין, ששלח חיילים לאוקראינה ב-2022, אמר שוב ושוב כי הוא יהיה מוכן לדבר על שלום, אם כי גורמים במערב אומרים שהוא מחכה לבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר לפני שיעשה מאמץ אמיתי.

"באוקראינה, באירופה ובארה"ב - האם הם רוצים לנהל משא ומתן? תן להם. אבל נעשה זאת על סמך האינטרסים הלאומיים שלנו" אמר בפגישה של הנהגת ההגנה במוסקבה. "לא נוותר על מה ששייך" והוסיף כי רוסיה לא מתכוונת להילחם מול אירופה.

רוסיה שולטת בכ-17.5% מהשטח שהיה של אוקראינה לפני שפרצה המלחמה. רוסיה סיפחה את קרים ב-2014, ובשנה שעברה אמרה כי ארבעת האזורים הנוספים באוקראינה שכוחותיה שולטים באופן חלקי הם חלק מרוסיה. מנגד, פוליטיקאים בכירים בממשל האוקראיני אומרים שהצבא לא ינוח עד שהחייל הרוסי האחרון ייפלט מאוקראינה. 

פוטין נאם בפגישה של משרד ההגנה בה השתתפו צמרת הצבא, כולל שר ההגנה סרגיי שויגו והגנרל ולרי גראסימוב, ראש המטה הכללי, וכן מנהל שירות הביטחון הפדרלי (FSB) אלכסנדר בורטניקוב.

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום