בדרך למדינה פלסטינית? עימות בין השגרירה וראש הממשלה הבריטי

אודות האפשרות למדינה פלסטינית חוטובלי אמרה כי"הפלסטינים מעולם לא רצו מדינה לצידנו, הם רוצים מדינה מהנהר ועד לים" | ראש הממשלה הבריטי: "פתרון שתי המדינות הוא התוצאה הנכונה"

ראובן כספי | מדיני 15.12.2023 | 08:55

רישי סונאק בהדלקת נר חנוכה | צילום: שגרירות בריטניה בישראל

שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובלי אמרה אמש בריאיון שהעניקה ל"סקיי ניוז" אודות השאלה האם בממשלה בישראל רואים אפשרות בה ניתן יהיה לקדם פתרון של שתי מדינות: "לחלוטין לא".

חוטובלי גם הוסיפה כי "הפלסטינים רוצים מדינה מהנהר עד לים. ישראל יודעת היום, והעולם צריך לדעת עכשיו, שהפלסטינים מעולם לא רצו מדינה לצד ישראל. הם רוצים מדינה מהנהר עד לים. הם אומרים את זה בקול רם וברור. עברו כבר חודשיים מתחילת המלחמה, והרשות הפלסטינית עדיין לא גינתה את הטבח של 7 באוקטובר. זאת בעיה גדולה".

כאשר ראש הממשלה הבריטי נשאל על כך הוא ענה כי "עמדתנו העקבית היא עדיין שפתרון שתי המדינות הוא התוצאה הנכונה". עוד אמר סונאק בהתייחסות למלחמה כי "אף אחד לא רוצה שהסכסוך הזה יימשך רגע אחד יותר ממה שצריך. לישראל יש כמובן הזכות להגן על עצמה למול מתקפת הטרור המחרידה שהיא חוותה, אבל כפי שאמרתי לראש המממשלה נתניהו, ישראל חייבת לנקוט כל אמצעי זהירות אפשרי כדי להגן על חיי אזרחים חפים מפשע".

כשנשאלה על הטענות על הפצצות ישראליות חסרות הבחנה בעזה אמרה: "אתם זוכרים מדינה כלשהי בעולם שיצרה מסדרון הומניטרי לאויב? אני לא זוכרת שאתם עזרתם לגרמניה הנאצית במהלך המלחמה, ואני לא זוכרת שארה"ב עזרה ליפנים במלחמת העולם השנייה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום