אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
במשרד האנרגיה רוצים לדחות את עליית מס הקניה על הרכב החשמלי
במשרד האנרגיה פנו למשרד האוצר ובו בקשה לדחות את עליית מס הקניה על הרכבים החשמליים. ניכר שמדובר במהלך שנועד כדי לעשות פרסומת למשרד האנרגיה. מי שרוצה שמחירי המכוניות החשמליות לא יעלו לא עושה זאת 17 ימים לפני מועד עליית מס הקניה אלא חודשים רבים לפני שזה יקרה
שלושה שבועות נותרו עד לעליית מס הקניה על המכוניות החשמליות ובמשרד האנרגיה נזכרו רק עכשיו לבקש שההעלאה לא תתרחש. כך, אתמול הודיע משרד האנרגיה כי מנכ"ל המשרד יעקב בליטשטיין שלח מכתב לעורך הדין שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר ובו בקשה לדחות את עליית מס הקניה על הרכבים החשמליים.
כזכור: בינואר הקרוב יעלה מס הקניה על הרכבים החשמליים מ-20% ל-35% והמשמעות היא שהמכוניות החשמליות יתייקרו - והרבה. אבל ליבואני הרכב יש תכסיסים משלהם בשרוול: ליבואנים יש עשרות אלפי מכוניות חשמליות שהם כבר ייבאו לישראל, הם ישחררו את המכוניות האלה ממכס בעוד שבועיים ואז הם יעלו מחיר בינואר - למרות שהמכוניות שהם מוכרים כבר שוחררו ממכס עוד קודם.
במכתב ששלח משרד האנרגיה מסביר בליטשטיין כי "מחיר הרכב החשמלי צריך להיות נגיש ובר השגה, לכל הפחות עד ליצירת מאסה קריטית של רכבים חשמליים במשק". במכתב מציינים אנשי משרד האנרגיה כי הם מבקשים לדחות את עליית מס הקניה על הרכב החשמלי לשנת 2026.
ומה אנחנו אומרים על המהלך? שניכר שמדובר במהלך שנועד כדי לעשות פרסומת למשרד האנרגיה. מי שרוצה שמחירי המכוניות החשמליות לא יעלו לא עושה זאת 17 ימים לפני מועד עליית מס הקניה אלא חודשים רבים לפני שזה יקרה. כדי לבטל את עליית מס הקניה צריך מהלכים מאוד מורכבים, צריך כנראה לעבור וועדות בכנסת וצריך לעשות עבודה יסודית, לא להסתפק במשלוח מכתב שכנראה שאף אחד במשרד האוצר לא ייקח ברצינות, ועוד בזמן מלחמה שמייצרת גירעון.