מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מאמר ב'וול סטריט ג'ורנל': המתקפה של חמאס הפכה את ישראל לחזקה יותר

המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר הפכה את ישראל לחזקה יותר. ארגון הטרור הצליח לזעזע את מדינת ישראל מתוך חוסר האחדות והשאננות. "ישראלים מכל המחנות הפוליטיים נחושים לשים את הביטחון הלאומי במקום הראשון" כתב פרופ' וולטר ראסל מיד ב'וול סטריט ג'ורנל'

מאמר ב'וול סטריט ג'ורנל': המתקפה של חמאס הפכה את ישראל לחזקה יותר
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

"מדינת ישראל, והתנועה הציונית, יוצאות מהמשבר הזה חזק מבעבר. זו המסקנה שלי אחרי שבוע בישראל, נסיעה באזורי הלחימה בצפון ובדרום, סיור בקיבוצי עוטף עזה שנכבשו על ידי חמאס, פגישות עם ישראלים החל מבכירי ממשל ועד ניצולי הפיגועים ב-7 באוקטובר הנאבקים להתחיל את חייהם מחדש. ישראל מאוחדת יותר, אזרחיה נחושים יותר להילחם למען מדינתם, ויהודים ברחבי העולם חידשו את מחויבותם לעניין הציוני" כך במאמר שפרסם פרופ' וולטר ראסל מיד, מומחה למדיניות חוץ, ב'וול סטריט ג'ורנל'.

"דיברתי עם ישראלים בכל הקשת הפוליטית. ממארגני הפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו ועד בכירים בקבינט המלחמה, ושמעתי רק התחייבות לתמוך בממשלה במהלך המלחמה. הפוליטיקה לא מתה בישראל. הפגנות להתפטרות נתניהו התחדשו, וחילוקי דעות עמוקים מבעבעים מתחת לפני השטח. אבל כל זה לא משפיע על נחישותה של המדינה, ישראלים מכל המחנות הפוליטיים נחושים לשים את הביטחון הלאומי במקום הראשון".

הוא מציין כי הרבה עדיין יכול להשתבש. "לאיראן ולשליחותיה יש אמירה במה שיקרה אחר כך. מדיניות המזרח התיכון של אמריקה נותרה מבולבלת, אבל לעת עתה, ישראל התגברה מההלם של ה-7 באוקטובר והיא בדרך לשיקום ההרתעה".

"הברבריות הבלתי נתפסת של התקפות חמאס שוב איחדה וחיזקה את ישראל תוך שהיא לא השיגה דבר לעם הפלסטיני" כתב "ישראלים רבים מאמינים שמאות אלפי מהגרים (עולים חדשים) יהודים עשויים לצאת לדרכם בקרוב לישראל, הם יחזקו את הבסיס הדמוגרפי היהודי של ישראל".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום