התוכניות של ראש הממשלה לשעבר לחדש את המחאה - נחשפות

המחאה נגד הממשלה שראינו בחודשים שקדמו ל-7 באוקטובר הוקפאו לעת עתה, אולם יש מי שמנסה להחזיר אותה בחסות המחדל והמלחמה המתמשכת. מדובר בראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שנותן טיפים לפורום המזוהה עם מחאת הטייסים איך להחזיר את המחאה ללא סימני ההיכר שלה

קובי עוזיאלי | פוליטי 12.12.2023 | 08:20

מפגינים נגד הרפורמה בחיפה | צילום: Shir Torem/Flash90

הקלטות חדשות של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק שבהן הוא קורא לחידוש המחאה נגד הממשלה כפי שהיו לעיתים תכופות ובפרט מידי מוצ"ש בחודשים שקדמו ל-7 באוקטובר. את הדברים אמר בימים האחרונים בשיחת עם גיא פורן מ'פורום 555' - פורום אשר מזוהה עם מחאת הטייסים. 

 

"מחאה היא לא דבר פשוט. היא דבר אותנטי שצומח מבפנים. לכן, צריך טיפה סבלנות, אבל אני בטוח שהיא תתגבר", נראה ברק אומר. "הגרעין האמיתי של הזעם והתביעה שאי אפשר לעמוד בפניה הוא של משפחות הנרצחים וקהילות המפונים. אנחנו צריכים להבהיר לציבור שלפעול בזמן מלחמה זה לא רק חשוב, זה כמעט הכרחי". האם מדבריו נשמע שהוא קורא לנצל את זעמן של משפחות הנרצחים והמפונים ולרתום אותן למחאה? לא ברור, אולי זה נשמע כך ואולי לא. תחליטו אתם. 

על תוכניותיו בנוגע למחאה נגד הממשלה, על רקע המלחמה והלחץ הציבורי להשבת החטופים, מדגיש ראש הממשלה לשעבר כי חשוב לפעול בערמומיות ללא סימני ההיכר של המחאה שהכרנו עד כה כדי לא להיחשף בעצם. אבל הנה פרסום הדברים מוססו את הרעיון וגילו את פרצופו וכוונותיו האמיתיות.

"חשוב להפריד את זה (המאבק למען השבת החטופים) מתנועת המחאה. אני חושב שרוב הציבור היה איתנו, אבל היו כאלה שהסתגרו. אסור לבוא עם סימני ההיכר של תנועת המחאה - לא עם הדגלים השחורים ולא עם החולצות של 'אחים לנשק', ואפילו לא עם הדמויות - לא 'אני', לא שקמה, לא בוגי. זה אותם אנשים - אבל הם באים אחר כך מסיבה אחרת לגמרי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום