מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארה"ב מחפשת להרחיב את ההגנה על ספינות: שותפה פוטנציאלית מפתיעה

ארה"ב מחפשת שותפים להגן על ספינות בים סוף מפני מורדים חות'ים. קריאתו של ממשל ביידן להרחיב את הכוח הימי הרב לאומי מגיעה כאשר חמושים חות'ים בתימן מאיימים לתקוף כל כלי שיט לכיוון ישראל

ארה"ב מחפשת להרחיב את ההגנה על ספינות: שותפה פוטנציאלית מפתיעה
ספינות מלחמה צילום: דובר צה"ל

ארה"ב מחפשת בעלות ברית להרחבת כוח המשימה ההגנתי הימי כדי להתמודד עם עלייה מדאיגה בהתקפות על כלי שיט מסחריים ששטים ליד תימן ונמצאים תחת איום משמעותי על הספנות העולמית מצד החות'ים, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

החות'ים המזוהים עם איראן, ירו טילים ומל"טים לעבר מספר ספינות וחטפו לפחות אחת בשבועות האחרונים. אבל עדיין לא ברור אם ארה"ב ושותפותיה יוכלו להרתיע את החות'ים או לבלום את דרישות ישראל לפעולה צבאית. צעדים כמו תקיפות צבאיות עלולים לסבך את המאמצים של האו"ם, ארצות הברית והאחרות לשים קץ לסכסוך אזרחי בתימן.

ביום שבת הכריזו החות'ים שהם יתקפו כל ספינה שתהיה בדרכה לישראל ולא תעצור בעזה כדי לספק סיוע הומניטרי. ספינות ללא קשר לישראל או שאינן נוסעות לישראל יורשו לעבור, אמרו בארגון הטרור.

אתמול דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות', כי הכוחות הבדלניים בדרום תימן שנתמכים בידי האמירויות מביעים נכונות לשתף פעולה עם ישראל לנוכח הפעולות המסלימות של החות'ים שנתמכים בידי איראן, אולי שותפים פוטנציאליים לארה"ב.

על פי הדיווח, בימים האחרונים הנשיא של מועצת המעבר בדרום תימן, עידרוס א-זביידי, מקיים לא מעט פגישות עם גורמים מקומיים, עם גורמים באמירויות ועם גורמים אמריקניים כדי לדון בהתמודדות עם ההסלמה של החות'ים.

‏גורם המקורב לא-זביידי, אמר ל'כאן חדשות' כי מועצת המעבר בדרום תימן מעוניינת לבלום את הטרור החות'י ולקבל תמיכה בינלאומית וגם תמיכה מישראל. ‏בסוף השבוע הדגיש א-זביידי באחת מפגישותיו כי הכוחות בדרום תימן נערכים למלא תפקיד מרכזי באבטחת נתיב השיט בים סוף עם השותפים האזוריים והבינלאומיים.

‏כרקע נזכיר שבעקבות ההשתלטות של החות'ים על ברית תימן, צנעא, לפני עשור, תימן התפלגה לכמה מוקדי שלטון. החות'ים שולטים בעיקר בצנעא וצפונה. ‏במקביל ישנה תחרות בדרום בין כוחות ממשל שנתמכים בידי סעודיה לבין אותם כוחות בדלניים שנתמכים בידי האמירויות ושואפים לקבל עצמאות ולהתפלג רשמית מהחלק הצפוני, כפי שהיה בעבר. מעוז שליטתם הוא עיר הנמל האסטרטגית עדן.

"אם ישראל תכיר בזכות שלנו להגדרה עצמית בדרום תימן, תמצאו בעל ברית בשטח נגד האיום החות'י", אמר אותו גורם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום