מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

במשטרה מתקשים לגבש ראיות להעמדת מחבלי חמאס לדין

מסמך פנימי של המשטרה מעיד כי ישנו קושי בהפקת ראיות מסכינים וקליעים להעמדת מחבלי הנוח'בה לדין. אחד הפתרונות האפשריים לדבר הוא הסתייעות בחברה בריטית

במשטרה מתקשים לגבש ראיות להעמדת מחבלי חמאס לדין
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

קשיים במשטרת ישראל בגיבוש תיק החקירה לזוועות טבח השבעה באוקטובר. ממסמך פנימי משטרתי שנחשף ב"ווינט" עולה כי מעבדות הזיהוי הפלילי במטה הארצי מתקשות להפיק ממצאים פורנזיים מפריטים מסוימים, שיעזרו להביא את המחבלים לדין.

במשטרה מודים כי הקושי הוא בין היתר בהפקת טביעות אצבע מחפצים בהם השתמשו מחבלי הנוח'בה בטבח הנורא, דוגמת גרזנים וסכינים. יחד עם זאת מתקשים במשטרה אף להפיק ממצאים מאלפי התרמילים שנאספו מהזירות.

במסמך שנחשף נכתב: "יכולת המעבדה מוגבלת מאוד בפיתוח טביעות אצבע על כדורים ותרמילים בפרט, ועל משטחי מתכת כגון סכינים ומטעני צינור. השיטה העיקרית בה נעשה שימוש במעבדה היא של 'סופרגלו' וצבענים. שיטה זו בעלת יכולת מאוד מוגבלת על תרמילים ומטעני צינור, ואחוזי ההצלחה שלה שואפים לאפס".

עוד לפי המסמך: "המעבדה ערכה מחקר מעמיק על מנת למצוא פתרון לפיתוח טביעות אצבע על תרמילים וכדורים, אולם השיטה שנוסתה בעלת אחוזי הצלחה מאוד נמוכים במקרי אמת".

על מנת למלא את החסר ולפתור את הבעיה, במשטרה פנו למעבדות בחו"ל ובייחוד בבריטניה בבקשה לעזרה, וביקשו ציוד מיוחד שיעזור להפיק את טביעות האצבע שיובילו לראיות ממשיות למעשיהם של מחבלי הנוח'בה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום