מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לוחמים בעזה נפגעו בעיניים עד כדי עיוורון

הפציעות בעיני הלוחמים נובעות מרסיסי הדף ופגיעות ירי. חלקן נגרמו כתוצאה מכך שהלוחמים לא הרכיבו משקפי מגן | דובר צה"ל טוען "אין מחסור במשקפי מגן", אולם בבית החולים סורוקה מנסים לעורר מודעות בעניין ואף תרמו כסף לאחד הגדודים הנלחם בעזה כדי שירכשו ללוחמיו משקפיים שכאלה

לוחמים בעזה נפגעו בעיניים עד כדי עיוורון
חיילים על שפת ימה של עזה צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90

כ-100 מלוחמי צה"ל נפגעו במהלך המלחמה בעיניהם, חלקם עד כדי עיוורון. כך פורסם ב'כאן 11'. הפציעות הן תוצאה של רסיסים, הדף ופגיעות ירי, וחלקן התרחשו כי הלוחמים לא הרכיבו משקפי מגן. בין עשרה ל-15 אחוזים מהפגיעות הובילו לעיוורון בעין אחת או שתיים. 

בבתי החולים התקבלו חיילים רבים שנפצעו בעיניהם. אל בית החולים סורוקה לבדו הגיעו מאז תחילת הלחימה 40 לוחמים עם פגיעות עיניים, ובחמשת הימים האחרונים הגיעו חמישה חיילים עם פציעות קשות בעיניהם שחלקן צפויות להישאר כנכויות. שניים מהלוחמים נותחו ביממה האחרונה בעיניהם. 

במערך העיניים של בית החולים סורוקה מנסים לעורר מודעות בקרב החיילים לחשיבות של הרכבת משקפי מגן, ואפילו תרמו כסף לקניית משקפי מגן לאחד הגדודים הנלחם ברצועה. 

מדובר צה"ל נמסר: "לא קיים מחסור במשקפי מגן. צה"ל פועל למיגור המקרים שבהם לוחמים הנדרשים לכך לא מרכיבים את המשקפיים באמצעות קיום הסברה באופן שוטף". 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום