ארה"ב לוחצת על ישראל לפתוח את מעבר כרם שלום

ארה"ב לוחצת מאחורי הקלעים על ישראל לפתוח את מעבר כרם שלום לעזה. ארגונים הומניטריים, דוחפים גם הם לפתיחת כרם שלום, הם אומרים שזה עדיין לא יספיק "כדי להקל על הסבל הפלסטיני בעזה"

יענקי פרבר | חרבות ברזל 7.12.2023 | 07:50

מעבר כרם שלום | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

ממשל ביידן קורא לישראל לפתוח מעבר ישראלי לעזה כדי שיותר סיוע הומניטרי יוכל להגיע לפלסטינים, כך אמרו שלושה פקידים אמריקאים ושלושה ראשי ארגוני סיוע ל'פוליטיקו'. על פי הדיווח, ישראל דחתה עד כה את הבקשות הללו.

"גורמים בכירים בממשל ביידן מבקשים לפתוח את כרם שלום בכל פגישה", כך אמר בכיר אמריקאי. המבקרים אומרים שהסגר מונע ממזון חיוני, מים, תרופות, בגדי חורף וסיוע אחר להגיע ל-2.3 מיליון תושבי עזה. ארגוני סיוע בינלאומיים לוחצים על ממשל ביידן בפגישות פרטיות, כולל עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, להשתמש ביכולת שלו ללחוץ על ישראל לפתוח את המעבר.

"אנחנו בקשר עם ישראל כדי לאפשר גל של סיוע הומניטרי באמצעות מנגנונים ואפשרויות רבות, כולל כרם שלום", אישר בכיר אמריקאי. גורם נוסף בממשל אמר כי "שיחות על כך נערכות בדלתיים סגורות במשך שבועות".

הגבול בין עזה לרפיח בגבול מצרים הוא היחיד שפתוח, אך מעבר הגבול הזה אינו מסוגל להתמודד עם זרם גדול של כלי רכב. כרם שלום, הממוקם בצומת של עזה, מצרים וישראל, מתאים הרבה יותר להכנסת מאות משאיות סיוע ביום, אומרים הגורמים הרשמיים והארגונים ההומניטריים. בין היתר, הוא מצויד ביכולות פיקוח חזקות כדי להבטיח שרק סיוע הומניטרי יעבור.

אבל ישראל מתנגדת להפצרות אמריקאיות, רבים מאותם ארגונים צברו סיוע רב בצד המצרי של הגבול ברפיח, אך משאיות רבות ממתינות בתורים ארוכים למעבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום