הגר"מ מאזוז נגד נטורי קרתא: "תהיו בני אדם, מה הטירוף הזה?

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז תקף בחריפות בשיעורו השבועי את אנשי ה'נטורי קרתא' שמביעים תמיכה בלתי מסויגת בארגוני הטרור בעזה, ולאחרונה יש מהם שהחלו אף בגיוס כספים לטובת משפחות ההרוגים ברצועת עזה. "תהיו בני אדם, אנחנו אחים בני אברהם יצחק ויעקב. מה הטירוף הזה? מה קרה לכם?" • צפו

משה ויסברג | חרדים 5.12.2023 | 12:39

הגאון רבי מאיר מאזוז | צילום: ש.פ.ה

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז תקף בחריפות בשיעורו השבועי את אנשי 'נטורי קרתא', לאחר שמעת תחילת מלחמת "חרבות ברזל" הביעו תמיכה בערבים המרצחים, ובאנשי ארגוני הטרור ברצועת עזה.

 

ראש הישיבה הביע את צערו בשיעור השבועי על כך שלאחרונה החלו קבוצות מיעוטים של "חסידים" בהתרמות ובגיוס כספים לטובת "המשפחות השכולות" מהמלחמה ברצועה.

כזכור אנשי ה'נטורי קרתא' נודעים בדעותיהם הקיצוניות, וחילוקיהם בהשקפה עם החברה החרדית, עם פתיחת המלחמה ערכו והשתתפו בהפגנות ובעצרות תמיכה בחו"ל בארגון הטרור חמאס, ובערביי הרצועה.

"עכשיו" פתח ראש הישיבה בדבריו, "אנשים הולכים לצבא, ובאים "חסידים" (במרכאות) ולוקחים קופה, ואומרים "לתרום לחמאס". לתרום לחמאס?! מה לתרום לחמאס? לתרום לרוצחים האלה?! לתרום לחיות בדמות בני אדם?! למה לתרום להם?! והם אומרים "לא, ככה צריך להיות".

"עד שהאדמו"ר מסאטמר אמר: אתם הולכים אחרי סאטמר? לכו לגיהנם! אני לא צריך אתכם". "תהיו בני אדם, אנחנו אחים, אנחנו בני אברהם יצחק ויעקב. למה לתרום לחמאס? מה הטירוף הזה? מה קרה לכם?" זעק ראש הישיבה בכאב.

"האדמו"ר מסאטמר אמר: מי שהוא תורם לחמאס, לא יבוא אלי אף פעם. לא יבוא! ככה צריך להיות. וכי אנחנו עושים מריבות מן האויר?!".

הגר"מ מאזוז הוסיף ואמר "אנשים הולכים לצבא נהרגים, נשחטים ונחטפים עבור עם ישראל, ואנחנו יש לנו קושיות?! אל תעשו קושיות". ראש הישיבה הדגיש בדבריו "נכון שמי שלומד תורה הוא מגן, והוא מגן בצורה פלאית. אבל מי שהלך בפועל ועשה, אנחנו עוד נריב איתו?!".

כזכור, לפני מספר שבועות, פורסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים' את תיעוד דבריו של האדמו"ר מסאטמר בדרשתו לאלפי התלמידים והחסידים בבית המדרש הגדול סאטמר בויליאמסבורג שבברוקלין תחת הכותרת "הדעה והדיבור" שתקף בחריפות את אנשי ה'נטורי קרתא' ואמר כי אותם שמביעים את תמיכתם במרצחים אלו, אין להם מסורת אבות, וזה נגד התורה הקדושה וגורם לחילול ה' גדול, ואסור לעמוד במחיצתם, ושהרבי הקדוש מסאטמר זיע"א בעל ה'ויואל משה' יצא נגדם והרחיקם ממחננו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום