אסון: הגיבור שחיסל את המחבלים נורה ונהרג

מנין הקורבנות בפיגוע הירי בירושלים עולה לארבעה לאחר שמי שנטרל את שני המחבלים, נורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל למרות שכרע על ברכיו וצעק "לא לירות". הוא נפצע אנושות, פונה לבית החולים והערב הלך לעולמו 

קובי עוזיאלי | חרבות ברזל 1.12.2023 | 00:02

פיגוע הירי בכניסה לירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עלה לארבעה מנין ההרוגים בפיגוע הירי הבוקר (חמישי) בחנת האוטובוס שבכניסה לירושלים. אזרח בשנות ה-40 לחייו שנטרל את המחבלים וסיים את האירוע לבדו שילם בחייו לאחר שנורה בשוגג בידי חיילי מילואים שחשדו בו כמחבל שלישי.

לפי עדות של עד ראיה שראיין עיתונאי 'חדשות 13' יוסי אלי, "האזרח יצא מהרכב, ותוך 28 שניות סיים את האירוע. בגלל ירי לא פרופורציונלי, החיילים שהיו באזור, החלו לירות בו למרות שהוא מתחנן שלא יירו". אחד החיילים שירה חזר מהרצועה, לריענון. מציין אלי.

בתיעוד שפורסם ניתן לראות אותו יורד על ברכיו, מרים ידיים וזועק לחיילים "לא לירות". הוא הובהל לבית החולים הדסה עין כרם במצב אנוש, שם נאבקו הרופאים על חייו אולם בשעות הערב המאוחרות נקבע מותו.

בפיגוע שהחל בסביבות השעה 7:30 בבוקר, נרצחו הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד בן ה-73, המחנכת מרת חנה איפרגן בת ה-67 הי"ד והנשואה הטריה מרת ליביה דיקמן בת ה-24 הי"ד. תחילה דווח על שלושה ממחבלים שחוסלו ע"י לוחמי מילואים של צה"ל. אולם בהמשך התברר כי השלישי הינו האזרח שנטרל את שני המחבלים ונורה גם הוא.

חובש רפואת חירום במד"א משה חמד, שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי".

בצה"ל עדיין לא הגיבו לתקרית המצערת שבה היו מעורבים חיילי צה"ל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום