האיחוד המרגש בין הורים לילדים ואחים ואחיות

לאחר 54 ימים שוחררו מהשבי בעזה 12 חטופים ישראלים. ילדה בת 13, ארבעה נערים ושבע נשים. יחד עימם שוחררו גם ארבעה אזרחים תאילנדים. 145 חטופים עדיין בעזה כולל ילדי משפחת ביבס והוריהם

יענקי פרבר | חרבות ברזל 30.11.2023 | 08:05

שחרור חטופים מעזה | צילום: פלאש 90

‌‎הלילה הגיעו לישראל 12 שבות ושבים מהשבי בעזה, לאחר 54 ימים. בין השבים 5 ילדים, ו-7 נשים אשר התאחדו עם בני משפחותיהם. שתיים מהשבות הגיעו מוקדם יותר אתמול לבית החולים שיבא. בנוסף להם שוחררו הלילה ארבעה אזרחים זרים מתאילנד.

‌‎המשוחררים הגיעו למרכז הרפואי שיבא, בית החולים סורוקה, המרכז הרפואי איכילוב, בית החולים שמיר אסף הרופא ומרכז שניידר לרפואת ילדים אשר היו ערוכים ומוכנים לקליטתם. בבתי החולים השבים יקבלו טיפולים רפואיים וליווי נפשי.

מערכת הבריאות ממשיכה ללוות את השבים ובני משפחותיהם גם אחרי שלב האשפוז במסגרת הקהילה ותמשיך ללוותם בתהליך החזרה לשגרה ולהחלמה.

‌‎עד כה הגיעו לבתי החולים 81 שבים לישראל, מתוכם 61 ישראלים ו-20 אזרחים זרים. בין הישראלים – 30 ילדים, 30 נשים וגבר אחד.

גלי טרשצ'נסקי בת 13. גלי נחטפה מביתה בקיבוץ בארי, בזמן ששהתה בממ"ד עם אחיה הגדול ליאור (16) אשר נרצח.

אופיר אנגל בן 17 תלמיד כיתה י"ב וגר עם משפחתו בקיבוץ 'רמת רחל'. ביום שבת הנורא מכל, הוא היה בבית של חברים בקיבוץ בארי משם נחטף יחד עם אב המשפחה יוסי שרעבי אשר עדיין מוחזק בשבי החמאס, ועם שכנם עמית שני ששוחרר אתמול.

עמית שני בן 16. עמית נחטף מבית אימו בקיבוץ בארי, יחד עם אופיר אנגל ויוסי שרעבי השכן שעדיין מוחזק בשבי החמאס.

איתי רגב בן 18. איתי ומיה אחותו (שנחטפה גם היא ושוחררה מוקדם יותר השבוע) חברים קרובים מאוד.

ירדן רומן בת 36. נשואה לאלון ואמא לגפן בת 3. אלון, ירדן, וגפן הועלו לטנדר בכוח ונלקחו לכיוון הגבול ובשלב מסויים הצליחו לקפוץ ולהימלט. בזמן שמחבלים רדפו אחריהם, ירדן העבירה את גפן לידיו של אלון אשר הצליח לברוח עם הילדה על ידיו ולהינצל, בכך הצילה את חייה של בתם, אך היא נחטפה.

רעיה רותם בת 54. היא נחטפה מביתה בקיבוץ יחד ביתה הילה וחברתה של הילה, אמילי הנד, אשר שתיהן שבו משבי חמאס בימים האחרונים. השתיים התאחדו אתמול.

רז בן עמי בת 57. ב-13 השנים האחרונות מתמודדת עם נגעים במוח ובעמוד השדרה, היא סובלת מכאבים עזים. רז נחטפה מביתה בקיבוץ בארי יחד עם בעלה אוהד אשר נמצא עדיין בשבי החמאס.

מורן סטלה ינאי בת 40. מורן היא הקטנה מבין 3 אחים ואחיות והיתה במסיבה בקיבוץ רעים ומשם נחטפה.

ליאת אצילי בת 49. מחנכת בבית ספר בעוטף ועובדת כמדריכת נוער ב'יד ושם'. נשואה לאביב ואמא ל-3 ילדים: עופרי (22), נטע (20) ואיה (18). ליאת נחטפה מביתה שבקיבוץ ניר עוז יחד עם בעלה אביב שעדיין שבוי בידי החמאס.

ליאם אור בן 18, נחטף מביתו שבקיבוץ בארי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום