הלקח של בן גביר ושבתאי ממתקפת הפתע של חמאס

השר לביטחון לאומי והמפכ"ל דורשים כי כיתות הכוננות שבעוטף עזה ובשאר גבולות ישראל יעברו לפעול תחת פיקודה של המשטרה ולא של צה"ל כפי שהיה עד היום | את הדרישה הציגו השניים לראש הממשלה בעת ביקורו בתחנת שדרות אתמול

קובי עוזיאלי | חרבות ברזל 30.11.2023 | 08:37

כיתת כוננות | צילום: דוד כהן, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי דורש להעביר את כל היישובים שבאחריותו הביטחונית של צה"ל לאחריות המשטרה. זאת, כלקח ממתקפת ה-7 באוקטובר של יחידת הקומנדו הנוח'בה של חמאס. המשמעות הבולטת ביותר של הצעד קשורה בכיתות הכוננות ביישובים. כך מדווח משה שטיינמץ ב'כאן 11'.

לאורך הגבולות, בעיקר בצפון ובעוטף עזה, ישנם יישובים רבים שהאחריות לביטחון הפנים בהם מוטלת על צה"ל מכוח החלטת ממשלה. המפכ"ל והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחנת המשטרה בשדרות והציגו לו את הדרישה להעביר את כל שטחי המדינה לאחריות המשטרה. אם הדרישה תתקבל, כיתות הכוננות יעברו לפעול תחת פיקודה של המשטרה ולא של צה"ל.

השר והמפכ"ל הציגו לנתניהו תפיסת בטחון לאומי חדשה שהם מגבשים כלקח משבת ה- 7 לאוקטובר, ולפיה משטרת ישראל תקבל אחריות על ביטחון הפנים בכל שטח מדינת ישראל מהגדר פנימה וצה"ל מהגדר החוצה. לצד האחריות תזדקק המשטרה לתוספת תקציב ואמצעים כדי ליישם זאת.

דרישה נוספת שהוצגה לראש הממשלה היא להקים מחדש את מערך היישובים במשמר הגבול. אחד מהנימוקים לדרישות הוא כי המשטרה עוברת במהירות משגרה לחירום, וכי יש לה היכרות טובה יותר עם השטח ועם האזרחים באזורי הגבולות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום