ברדוגו: הבוקר בידיעות אחרונות רונן ברגמן מפרסם תחקירים סודיים של צה"ל. ואני שואל: מי הדליף לרונן ברגמן את הפרוטוקולים הסודיים?.
מסר דברים נוקבים לחנוכה: ראש הישיבה ימריא לביקור בזק באנגליה
ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי ימריא היום לביקור בזק באנגליה לרגל שמחת נישואי נכדו. כל הפרטים מהביקור של ראש הישיבה וגם: הדברים הנוקבים שנשא בשיעור כללי שהוקדם בגלל הנסיעה
ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי יוצא היום (רביעי) בשעות הבוקר לביקור בזק באנגליה לרגל שמחת נישואי נכדו בן לחתנו הגאון רבי אליהו גורביץ מראשי ישיבת בית יוסף גייטסהד.
בימי הביקור ישא משאות חיזוק בהיכלי התורה והישיבות ואף ישתתף באסיפות לטובת חיזוק היהדות וענייני החינוך, ראש הישיבה יגיע לקראת ערב למנצ'סטר ושם ישהה עד יום ראשון ואז ישוב למעונו בארץ הקודש.
לרגל הנסיעה הקדים ראש הישיבה את השיעור כללי הקבוע הנמסר שנים רבות בימי רביעי ליום שלישי ומכיון שהחלו דיונים בישיבות מסוימות לקבוע ימי בין הזמנים בחנוכה, ראש הישיבה נזעק לעצור את התופעה עוד קודם קיומה ודיבר דברי חיזוק בנושא בסוף השיעור.
בנוסף, ביקש לעורר על כך בהיכלי הישיבות ובימים הקרובים אף יפורסם לבקשתו מכתב מיוחד מגדולי ראשי הישיבות בענין.
תמלול דבריו של ראש הישיבה:
"השיעור כבר נגמר... אבל יש לי חובה גדולה, בעצם רבי גרשון הי' צריך לעשות את זה, אבל הוא נפטר, אני בטוח שהוא מבקש ממני בעולם הבא, שמה אני לא מדבר לא שומעים אותי, אז תדבר אתה בשבילי, אני אומר לכם כעת, יש חנוכה, חנוכה זה חופש חופש! בפוניבז' אין חופש, זה אמר רבי גרשון ואני ממשיך, בפוניבז' אין חנוכה, בפוניבז' יש תורה, לא חנוכה ולא שטותים והבלים, יש אהבת התורה".
"אני רוצה להגיד לכם משהו, כל אחד יודע יש כאן תפילת מעריב איך אומרים תביא לי סידור, תשמעו תפילת מעריב עוד מעט נתפלל מעריב, כתוב אהבת עולם בית ישראל עמך אהבת תורה ומצות חוקים ומשפטים אותנו לימדת, על כן ה' אלקינו בשכבינו ובקומנו נשיח בחוקיך ונשמח בדברי תורתך לעולם ועד כי הם חיינו ואורך ימינו ואהבתך אל תסיר ממנו לעולמים, יש סידור מהאריז"ל ושם כתוב ואהבתך 'לא' תסור ממנו לעולמים, היום תגידו כמו שכתוב בסידור ואהבתך 'אל' תסיר, אבל האריז"ל אמר ואהבתך 'לא' תסור מה זה הוא חולק על הסידור שלנו? כן!
תשמעו טוב יש מדרש, בשמים יש דין ויש שם קטיגור וסניגור, וביום כפור אומרים הס קטיגור וקח סנגור מקומו, אז יש שמה קטיגור וסניגור ואומרים לקב"ה תשתיק אותו, אבל הי' תקופה שהקטגור הי' בכח והסניגור השתתק, כתוב במדרש שהקב"ה אומר אתה משתתק אין לך מה ללמד זכות, אני אגיד זכות, חייך אם אתה משתתק אני לא משתתק, למה? בצדקה, אני חייב לכלל ישראל טובה גדולה, מה הטובה שקבלו את התורה, אם לא היו מקבלים את התורה לא הי' עולם בכלל, אז אני מכיר להם טובה הם קבלו את התורה, אז לכן אני אוהב אותם, לא אוכל לשנוא את כלל ישראל, איך כתוב ברוך אתה ה' אוהב 'עמו' ישראל, אהבת עולם בית ישראל 'עמך' אהבת, את העם הוא לא שונא, על יחיד כן יכול להיות, יש גמרא שלשה הקב"ה שונאן, זה על יחיד, אבל כשמדברים על כלל ישראל ברוך אתה ה' אוהב 'עמו' ישראל".
"אז זה תדעו כאן בפוניבז' אנחנו לא יחידים הישיבה זה אחד, וכל הישיבה כל בני הישיבות יודעים שמה שיש לנו זה רק התורה, קבלנו את התורה, ובשביל זה הקב"ה אמר שלא ישנא אותנו, אז אם קיבלנו תורה אז נלך הביתה? נעזוב אותה בחנוכה? לא בא בחשבון, על כן ואהבתך לא תסור ממנו לעולמים, זה אני אומר ומבקש בשם רבי גרשון, עוד מעט יהי' חנוכה, אני מאוד רוצה ומתחנן אליכם קינדערלאך תרחמו על כל כלל ישראל תישארו בישיבה, תַּרְאוּ שבישיבת פוניבז' אין חנוכה, בישיבת פוניבז' בחנוכה מתחזקים לא נחלשים, כל הגזירה של חנוכה, מה הי' ביון, יותר קשה מפורים, בפורים המן רצה להרוג את היהודים, בחנוכה כתוב חשכה, הם לא רצו להרוג את היהודים, הם רצו רק שיתייונו, אז על מה נלחמו לא על הגוף, אלא על רוחניות.
אז זה הכלל כל המלחמה היתה רק על הנקודה הזאת לא תורה, לא צריך תורה יש לנו תורה אחרת, אה! אז אם ככה כשמגיע חנוכה אנחנו נעזוב את זה? אז לא לחשוב לרגע אחד בחנוכה לעזוב, תישארו כאן, ונתחזק ובחנוכה יהי' מלא מלא מלא תורה, אוהב עמו ישראל לעד".