עימות סוער בישיבת הממשלה בדיון על התקציב: למורה חרדית לא מגיע?

במהלך ישיבת הממשלה פרץ עימות סוער בדיון על התקציב. השר קרעי לשאשא ביטון: "למורה חרדית לא מגיע? את שונאת חרדים". קיש לפקידי האוצר: "אתם חסרי אחריות ולוקחים כסף ממערכת החינוך דברים שהתחייבנו עליהם כבר"

אביחי חבר | פוליטי 28.11.2023 | 10:19

ישיבת ממשלה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הממשלה אישרה הלילה (שלישי) את תקציב המדינה המתוקן לשנה זו. שר הכלכלה ניר ברקת מהליכוד הצביע נגד, והביע תקווה שעד להצבעה בכנסת יחשבו מסלול מחדש "כדי שלא להפסיד את המערכה הכלכלית".

חברו לסיעה אופיר אקוניס נמנע. השרים בני גנץ, גדי איזנקוט וחילי טרופר מ"המחנה הממלכתי" הצביעו נגד התקציב ועזבו את הישיבה.

על פי דיווח בכאן חדשות, במהלך הישיבה פרץ בדיון עימות בין השרים, כשבאמצע יפעת שאשא ביטון ויואב קיש. השרה יפעת שאשא ביטון לשר יואב קיש: "אתה לא יודע איזה מורים עבריינים או לא". קיש: אני כן. שאשא ביטון: אתה שקרן.

השר חיים ביטון זעם: "את לא מפסיקה ולשקר להמציא דברים. לא ראיתי דבר כזה". השר קרעי לשאשא ביטון: "למורה חרדית לא מגיע? את שונאת חרדים". קיש צעק על פקידי האוצר: "אתם חסרי אחריות ולוקחים כסף ממערכת החינוך דברים שהתחייבנו עליהם כבר. אתם חוטאים לתפקידכם".

השר סמוטריץ׳ צחק בתגובה. השר מרגי: "אין מורה שהוא לא אקדמאי. מה את מבינה בכלל".

השר גנץ יצא באמצע הישיבה. קיש: "בני אני רוצה שתקשיב מאיפה לוקחים כסף". אמסלם: "אני רוצה להגיד כל הכבוד לראש הממשלה על העבודה שהוא עושה".

ברקת בצעקות: "אתם לוקחים 500 מיליון מתקציב הכלכלה ואתם הורסים את הכלכלה הישראלית". סמוטריץ׳ מחייך: "אני לא יודע על מה אתה מדבר". ברקת בצרחות: "אתה לא תעשה ממני צחוק אתה יודע על מה אני מדבר".

רה"מ נתניהו אמר: "צריך להעביר את מוסד הכספים הקואליציוניים מהעולם. כסף שהולך לביטחון לאומי, לחינוך, להתיישבות וצרכים לאומיים אחרים - צריך להיכנס בבסיס התקציב. המחלוקת כאן היום רק מחדדת את זה".

מרגי: "אם אתם חושבים שזה ימשיך ככה אז אתם טועים. כל מה שמדברים עליו עכשיו ייכנס לבסיס התקציב הבא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום