דיווח: ישראל מנהלת משא ומתן למרות הידיעה היכן בני הערובה

בבריטניה מדווחים על הסיבה האמיתית שישראל מנהלת משא ומתן עם חמאס למרות הידיעה היכן מוחזקים בני ערובה. ישראל לא יכולה לחלץ בני ערובה מעזה מבלי לגרום לעוד אבדות המוניות, ולכן נאלצת להסכים לחילופי בני ערובה

יענקי פרבר | חרבות ברזל 27.11.2023 | 08:04

מלחמת חרבות ברזל | צילום: דובר צה"ל

מקורות בישראל אמרו אמש כי המודיעין הישראלי יודע היכן מוחזקים רבים מהחטופים הישראלים, אך אין לישראל יכולת לחלץ אותם מציפורני חמאס מבלי להסתכן במספר רב של מקרי מוות אזרחים בקרב האוכלוסייה הפלסטינית, כך דיווח ה'דיילי אקספרס'.

המיקומים נעים בין "מתקנים כמו בתי חולים ועד בנייני דירות", אמר מקור לעיתון הבריטי, והוסיף: "מקומות רבים מוגנים בכבדות ואף ממולכדים, שנועדו לגרום לנפגעים רבים ככל האפשר אם יהיה ניסיון חילוץ".

"לחמאס לא אכפת שפלסטינים חפים מפשע ימותו" אמר המקור. צה"ל התכוון להפעיל פעולות חילוץ של בני ערובה המוחזקים בעזה.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח, כי ישראל משתמשת בפצצות במשקל 2,000 פאונד (900 קילו) מתוצרת ארה"ב שיכולות לשטח מגדל דירות, הפצצות שנמצאות בשימוש בעזה גדולות יותר ממה שארה"ב השתמשה בעת שנלחמה בדאעש בערים כמו מוסול ורקה. יותר מ-60,000 מבנים נפגעו או נהרסו ברצועת עזה, כך עולה מניתוח דרך לוויינים, כולל כמחצית מהמבנים בצפון עזה.

בשבועיים הראשונים של המלחמה, כ-90% מהתחמושת שישראל הטילה בעזה היו פצצות מונחות לוויין במשקל של 1,000 עד 2,000 פאונד (450 עד 900 קילו), כך לפי גורם בכיר בצבא ארה"ב ששוחח עם ה'ניו יורק טיימס'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום