מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

80-100 אלף לבנונים עזבו את בתיהם: קולות בחיזבאללה מתנגדים למלחמה

ההערכה עדכנית מדברת על 80-100 אלף לבנונים שעזבו את בתיהם. יש קולות שמתנגדים למלחמה עם ישראל. ההתנגדות למלחמה נשמעת גם בקרב המוסלמים השיעיים בלבנון

80-100 אלף לבנונים עזבו את בתיהם: קולות בחיזבאללה מתנגדים למלחמה
נסראללה בנאום הערב צילום: צילום מסך

ארגון הטרור חיזבאללה מנסה להבליט בכל העת את פינוי היישובים הישראליים צמודי הגדר בעקבות פעולות הטרור שהחלו עם תחילת המלחמה בעזה. זאת, כדי לשווק את הפינוי כהישג של ארגון הטרור. אך למרות המאמצים והרטוריקה של הארגון שמתיימרת לשקף חוזק ועוצמה, חשוב לשים לב למה שקורה בצד הלבנוני.

על פי הדיווח של רועי קייס ב'כאן חדשות', מתחילת הלחימה בין חיזבאללה לישראל, 100-80 אלף תושבים שמתגוררים בכפרים בדרום לבנון נמלטו לצפון המדינה. חלקם חוזרים לאזור לצורך עבודה חקלאית, אך לא חוזרים לביתם. כמו כן, המספר האחרון שהתפרסם בלבנון בעניין ההגירה מדרום המדינה, הינו 45,000 תושבים שבחרו לעזוב. 

בתוך כך, בשיחה שקיימה אשת התקשורת הלבנונית, מאריה מעלוף, שנמלטה מלבנון לפני מספר שנים, עם רועי קייס ב'כאן חדשות', טענה מעלוף כי יש לא מעט קולות שמתנגדים למלחמה עם ישראל: "עניין המלחמה הוא רגיש ביותר, כי היום אנחנו סובלים בלבנון ממשברים רבים כמו קריסת המדינה המוסדות, המצב הכלכלי, וזה מה שמטיל אחריות גדולה על חיזבאללה ועל מי שנתן להם חסות במשך שנים רבות. ישנה התנגדות חזקה ביותר לאפשרות שחיזבאללה ייצא להרפתקה. מדובר בהתנגדות בשורות הפוליטיקאים ובשורות הצבא".

עוד טענה מעלוף כי ההתנגדות למלחמה נשמעת גם בקרב המוסלמים השיעיים בלבנון וקראה לאזרחי המדינה: "ישנם קולות מתנגדים גם מתוך חיזבאללה. אומר ללבנונים לשים לב לקולות בחוגים השיעיים, קולות שיש לחבק, הקולות בחוגים השיעיים שמתנגדים למעשי חיזבאללה. שימרו על אחדותכם, כי בסופו של דבר זהו הדבר היחיד אשר משמש קרש הצלה תוך המתנה למציאת פתרון בינלאומי לבעיותיה של לבנון".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום