נתניהו נועד עם ראש ממשלת ספרד וראש ממשלת בלגיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס וראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו, בלשכת רה"מ בכנסת. נתניהו: "הערכים המוסריים שלכם לא מספיקים אם אינכם מוכנים להילחם עבורם"

אביחי חבר | מדיני 23.11.2023 | 16:22

נתניהו עם ראשי הממשלות של ספרד ובלגיה | צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס וראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו, בלשכת רה"מ בכנסת.

לאחר שראש הממשלה הציג בפניהם חלקים מסרטון הזוועות של דו"צ אמר להם את הדברים הבאים: "אנחנו עומדים מול אויב ייחודי, אכזרי במיוחד. אויב לא אנושי. הם חותרים לרצח עם. הם לא נלחמים למען שטח זה או אחר, הם נלחמים כדי להשמיד את המדינה היהודית בכל גבול שהוא. הם אומרים את זה. באמנה שלהם כתוב: אם תמצא שיח והיהודי מסתתר מאחוריו – הרוג אותו. הרוג את היהודי. הרוג את כל היהודים.

המטרה שלהם היא מעבר להשמדת ישראל. הם חלק מציר טרור של איראן, חיזבאללה, חמאס, החות'ים. הם אומרים: מוות לאמריקה, שהיא השטן הגדול, ישראל היא השטן הקטן. אני מקווה שאני לא מעליב אתכם – אתם שטן בגודל בינוני".

נתניהו הוסיף: "הם שונאים את הציוויליזציה החופשית שלנו. הם רוצים לקבור אותה. יש להם אידאולוגיה שהיא מטורפת. במאה ה-21, אחרי עידן הנאורות, אחרי המהפכה המדעית, אחרי הקידום של זכויות אדם ודמוקרטיה – זהו טירוף טהור.

זו לא מערכת ערכים. זה דבר שיש להילחם בו. ודבר אחד שאנו מגלים במאה ה-21 הוא שההנחה שלנו שאנו יכולים לחיות את חיינו התרבותיים במדינות המתקדמות שלנו בעודנו חותרים לשלום, שגשוג וקידמה ונוכל פשוט להישען אחורה והברברים לא יחזרו – הם חוזרים. הם חוזרים במקומות רבים ואם לא נהיה מוכנים להילחם בברברים – הם ינצחו".

ראש הממשלה הוסיף ואמר למנהיגים: "הם גם מסתתרים מאחורי אזרחים. הם מטמיעים את עצמם במכוון בתוך בתי חולים, בתי ספר, אזורי מגורים, מתקני האו"ם. הם משגרים את הרקטות שלהם משם. אלפי רקטות. יכולה להיות אזעקה כרגע, בזמן שאנו מדברים. אין כאן סימטריה. האנשים האלה מכוונים ישירות על הערים שלנו כל הזמן. אלפי ואלפי רקטות שהיו נופלות על ברצלונה, מדריד, בריסל, אנטוורפן, או כל אחת מהערים האירופאיות. אלפים. ישראל היא מדינה קטנה.

הם שמים למטרה את האזרחים באופן מכוון והם מסתתרים מאחורי אזרחים באופן מכוון ומשתמשים בהם כמגן אנושי. זה פשע מלחמה.

אז מה דמוקרטיה שמחויבת לחוקי המלחמה צריכה לעשות? האם חוקי המלחמה מחריגים פושעים כאלה? התשובה היא לא. חוקי המלחמה אומרים שצריך לעשות כמיטב יכולתכם לכוון לטרוריסטים. עשו כמיטב יכולתכם למזער את הנפגעים בקרב האזרחים.

אבל אם אנחנו הדמוקרטיות נשלים עם זה ונאמר שתחת שום נסיבות לא נוכל להיכנס כיוון שלמרבה הצער אזרחים יהרגו – אז הפסדנו. הפסדנו לפני שהתחלנו. אתם הפסדתם. ספרד הפסידה, בלגיה הפסידה כיוון שזה יתפשט. אתם תראו זאת בקרוב מאוד, כיוון שציר הטרור לא יעצור. אם הם יצאו מנצחים פה הם רוצים להרוס את המזרח התיכון ואז הם ימשיכו לאירופה ולאחר מכן ימשיכו הלאה.

אם אתם חושבים שאני מגזים אני לא. פה יוכרע ציר ההיסטוריה. האם נעצור אותם פה או שהם ממשיכים אליכם. כיצד עוצרים אותם? מה עושים? מה המדינות המערביות, הדמוקרטיות עושות כשהטרוריסטים מטמיעים את עצמם בקרב אזרחים?

אומר מהתחלה שכל מוות של אזרח הוא טרגדיה. כל אחד. ועל מנת להימנע מכך, מה שעושים הוא תחילה לנסות להוציא את האזרחים מאזור הסכנה. זה בדיוק מה שעשינו. ביקשנו, קראנו, התקשרנו, שלחנו עלונים לאזרחים באזורים בהם התכוונו לתקוף את הטרוריסטים של חמאס וביקשנו מהאזרחים לעזוב. כשהם ניסו לעזוב, החמאס השאיר אותם שם תחת איומי נשק. הם אמרו להם להישאר כיוון שלחמאס לא אכפת שהאזרחים שלהם נהרגים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום