חיילת מודיעין הזהירה ממתקפת חמאס, המפקד שלל: "דמיוני"

בדיון שהתקיים בעקבות תרגיל של ארגון הטרור חמאס נאמר לחיילת מודיעין שהזהירה ממתקפה כי מדובר בתרחיש לא מציאותי ו"דמיוני לגמרי"

שלו שינברג | חרבות ברזל 23.11.2023 | 20:58

אימונים של חמאס | צילום: Atia Mohammed/Flash90

חיילת מודיעין בתחום האיסוף דיווחה לפני מספר חודשים על אימון חריג של חמאס, שתרגל פשיטה על ישראל, כך נחשף ב'כאן 11'. החיילת סיפרה כי בתרגיל לקחו חלק חיילים רבים והביעה חשש.

במהלך הדיון התייחסו לדברים ברצינות, אך קצין מודיעין הוסיף הסתייגות וטען שתרחיש התרגיל המתואר הוא "דמיוני לגמרי". עוד טען הקצין כי החמאס רק רוצה להתפאר ואין לו יכולת לעשות זאת.

בתוך כך בשבוע שעבר דווח כי תצפיתניות מעוטף עזה סיפרו איך במשך חודשים הן התריעו שוב ושוב על שינויים שהן רואות בשטח, שדורשים התייחסות מיוחדת והנפת דגלים אדומים, אך לטענתן לא הקשיבו להן.

על פי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12, הן סיפרו למפקדיהן שיש חריגות סמוך לגבול, הן תיארו איך יותר ויותר אנשים שלא פקדו את האזור הזה פתאום מגיעים אליו, איך חקלאים שהיו מגיעים יום אחר יום לעבד את השדות פתאום לא מגיעים למקום ומתחלפים באחרים, והן מזהות תכונה אחרת, כזו שגרמה להן "לצלצל בכל הפעמונים".

אותן תצפיתניות חשו שלא סופרים את מה שהן רואות, החליטו להתריע בפני אחד המפקדים הבכירים בגזרה, התגובה שקיבלו ממנו הייתה מדהימה: "אני לא רוצה לשמוע עוד פעם על השטויות האלה. אם שוב תציקו עם הדברים האלה, אתן תעמדו למשפט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום