מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 24°c
חיפה 22°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
כ"ו תשרי התשפ"ה | 28.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 24°c
חיפה 22°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"המדינה הניטרלית בעולם" מוציאה את חמאס מחוץ לחוק

ממשלת שוויץ החליטה לקדם חקיקה המחרימה את ארגון הטרור חמאס | כמו כן המדינה השעתה מימון של מיליוני דולרים לשישה ארגוני חברה אזרחית פלסטינית

"המדינה הניטרלית בעולם" מוציאה את חמאס מחוץ לחוק
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

ממשלת שוויץ הודיעה כי תציג בפני הפרלמנט עד סוף פברואר חקיקה שתפקידה לאסור במפורש על פעילות או תמיכה של חמאס. המועצה הפדרלית, שנחשבת הרשות המבצעת, אמרה ביום רביעי כי החליטה לנסח את החוק "בהתחשב בכך שזו התגובה המתאימה ביותר למצב ששרר במזרח התיכון מאז 7 באוקטובר. המעשה יספק לרשויות הפדרליות את הכלים הדרושים להתמודדות עם כל פעילות חמאס או תמיכה בארגון בשווייץ".

המועצה בת שבעה חברים מורכבת על ידי שרים מארבע המפלגות הגדולות, ומחוקקים בפרלמנט עשויים שלא לתמוך בחקיקה, בהתחשב בעמדות המפלגות הגדולות. מפלגת העם השוויצרית, הגדולה במדינה, דחפה בתוקף לחוקק את האיסור.

היום (רביעי) קראה הממשלה לכבד את המשפט ההומניטרי הבינלאומי. "צער עמוק על אלפי האזרחים שאיבדו את חייהם בישראל וברחבי השטחים" וגינתה את התקפת חמאס ב-7 באוקטובר "בביטויים החריפים ביותר". המדינה מכירה ב"זכותה של ישראל להבטיח את ההגנה והביטחון שלה".

"לאור המצב ההומניטרי הדרמטי ברצועת עזה, המועצה הפדרלית מדגישה את הצורך להבטיח גישה הומניטרית ללא הפרעה. הפסקות הומניטריות נחוצות למטרה זו", הוסיפו בהצהרה.

ב-11 באוקטובר, המחלקה הפדרלית לענייני חוץ (FDFA) השעתה מימון של מיליוני דולרים לשישה ארגוני חברה אזרחית פלסטינית וחמישה ישראלים שמקיימים שיתופי פעולה עם ממשלת שוויץ. 11 הארגונים הלא ממשלתיים השותפים היו נתונים ל"אימות מעמיק של עמידתם בקוד ההתנהגות של ה-FDFA ובסעיף נגד אפליה בחוזים שלהם". כתוצאה מכך, שלושה מהארגונים הלא ממשלתיים ראו את החוזה שלהם עם הממשלה בוטל.

בחדרי חרדים

 צבע אדום